لوگو

طرز کار قهوه ساز دلونگی

طرز کار قهوه ساز دلونگی

در حالی که تعداد زیادی دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز دلونگی وجود دارد، برخی از محبوب ترین مدل ها EC155 هستند که برای مبتدیان عالی است و همچنین Dedica و ECP3420. هر دستگاه قبل از استفاده نیاز به پر شدن مخزن آب خود دارد و همچنین هر دستگاه 1-2 شات اسپرسو را در خود جای می دهد. دستورالعمل های خاص مدل دستگاه اسپرسوساز دلونگی را دنبال کنید تا یک فنجان قهوه عالی بسازید.

طرز کار قهوه ساز دلونگی

 

ساخت اسپرسو با De’Longhi EC155

دستگاه را در یک فضای خالی دور از آب قرار دهید و آن را به برق بزنید. به دنبال مکانی صاف و دور از سینک یا سایر منابع آب باشید تا از آسیب رساندن به اسپرسوساز خود یا آسیب رساندن به خود جلوگیری کنید. برای تامین برق، سیم را به یک پریز مجاور وصل کنید.

از قرار دادن دستگاه بر روی لبه کانتر یا هر جایی که ممکن است ضربه بخورد خودداری کنید.

طرز کار قهوه ساز دلونگی به این صورت است کت ابتدا باید مخزن آب را تا خط max پر کنید. با بلند کردن درب آن، مخزن آب را از دستگاه خارج کنید. مخزن را با آب تا حداکثر خط پر پر کنید قبل از اینکه آن را با دقت در دستگاه قرار دهید و درب آن را ببندید.

اگر ترجیح می دهید مخزن را از دستگاه خارج نکنید، آب را مستقیماً داخل مخزن بریزید و مراقب باشید که بیش از حد آن را پر نکنید.

دستگاه اسپرسو ساز را حداقل 15 دقیقه از قبل گرم کنید. برای انجام این کار، دستگیره را روی علامت کوچکی بچرخانید، که نشان می دهد دیگ روشن است. هنگامی که دستگاه اسپرسوساز کاملاً از قبل گرم شد، چراغ سبز نشان می دهد که آماده استفاده است. مهم است که دستگاه گرم شود تا نوشیدنی شما به درستی ساخته شود.

پس از روشن شدن چراغ سبز، یک فنجان را زیر دستگاه قرار دهید. هنگامی که دستگاه به درستی گرم شد، آماده شروع به تهیه قهوه خود هستید. یک فنجان یا لیوان را زیر دهانه در سینی آلومینیومی قرار دهید تا نوشیدنی خود را تحویل بگیرید.

ساخت اسپرسو با De'Longhi EC155

طرز کار EC155

قبل از ریختن قهوه در فیلتر، آن را اندازه بگیرید. پیمانه قهوه خود را در قهوه خود فرو کنید که احتمالاً 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) قهوه را در خود جای می دهد. قاشق قهوه را صاف کنید و سپس این اندازه را در فیلتر قهوه بریزید. تفاله های قهوه اضافی را با استفاده از انگشتان خود در امتداد لبه ها پاک کنید.

اگر به جای قهوه آسیاب شده از کپسول قهوه استفاده می کنید، به جای آن غلاف را در فیلتر قرار دهید.

بررسی کنید که غلافی که استفاده می‌ کنید دارای برچسب ESE روی آن باشد تا مطمئن شوید که با دستگاه شما کار می‌ کند.

اگر به ترازو دسترسی دارید، قبل از گذاشتن آنها در دستگاه، زمانی را برای اندازه گیری تفاله های اسپرسو اختصاص دهید. قهوه می تواند دو برابر وزن خود را در آب نگه دارد، بنابراین هر مقداری که در پورتافیلتر قرار دهید باید دوبرابر دوز مصرف شود.

با استفاده از تمپر قهوه را به آرامی فشار دهید. این برای داشتن یک فنجان قهوه عالی بسیار مهم است. از فشار دادن خیلی محکم یا خیلی کم به سمت پایین خودداری کنید، در عوض به قهوه ضربه ای ملایم با دست بزنید تا به طور یکنواخت روی آن فشار بیاورید.

نگهدارنده فیلتر را به دستگاه وصل کرده و آن را بچرخانید تا محکم شود. نگهدارنده فیلتر را داخل دستگاه قرار دهید، دسته را بچرخانید تا محکم در جای خود قفل شود. هنگامی که نگهدارنده فیلتر ایمن است، دسته مستقیماً در مقابل دستگاه قرار می گیرد.

طرز کار EC155

ادامه نکات کار با EC155 دلونگی

دستگیره را به سمت نماد سمت راست بچرخانید تا شروع به دم کردن قهوه خود کنید. این نماد سمت راست خط خمیده است که یک فنجان قهوه و یک فواره را نشان می دهد. هنگامی که دستگیره را به سمت راست بچرخانید، قهوه شما شروع به ریختن در فنجان می کند.

اگر می خواهید دستگاه را در حین دم کردن خاموش کنید، مثلاً اگر فنجان شما از قبل پر شده است، دستگیره را روی “O” در سمت چپ قرار دهید.

برای تهیه کاپوچینو با استفاده از دستگاه کف کن شیر را کف کنید. هنگامی که با پر کردن فیلتر با تفاله قهوه و دم کردن یک فنجان قهوه درست کردید، یک پارچ را با حدود 3.5 اونس (99 گرم) شیر پر کنید. پارچ را زیر کف کن قرار دهید و دستگیره را روی گزینه بخار بچرخانید. دستگیره بخار را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شروع به کف کردن شیر خود کنید. هنگامی که شیر تقریباً دو برابر اندازه آن کف کرد، آماده است تا به فنجان قهوه شما اضافه شود.

گزینه steam نماد یک ابر بخار را نشان می دهد.

منتظر بمانید تا قبل از استفاده از گزینه بخار، پس از چرخاندن دستگیره به سمت آن، چراغ سبز روشن شود.

با استفاده از دکمه بخار روی دستگاه، آب گرم ایجاد کنید. یک فنجان را زیر دهانه قرار دهید و دستگیره را روی خط خمیده بچرخانید تا از قبل گرم شود. پس از روشن شدن چراغ سبز، دکمه را روی نماد فنجان قهوه و فواره قرار دهید. همزمان که دستگیره را می‌ چرخانید، دستگیره بخار را در خلاف جهت عقربه‌ های ساعت بچرخانید تا آب داغ از دهانه خارج شود.

آب گرم را با تغییر دکمه روی “O” خاموش کنید.

ادامه نکات کار با EC155 دلونگی

استفاده از دستگاه De’Longhi Dedica EC680

دستگاه قهوه ساز De’Longhi Dedica EC680 را به پریز دور از آب وصل کنید. دستگاه اسپرسوساز خود را روی یک سطح ثابت و دور از منابع آب قرار دهید تا آسیبی نبیند. مطمئن شوید که هیچ چیز در سیم‌ ها گره نمی‌ اندازد و دستگاه نمی‌ تواند تصادفاً سقوط کند.

مخزن آب را با بیرون کشیدن آن از دستگاه پر کنید. درب دستگاه را باز کنید و مخزن آب را بیرون بکشید. بدون گذشتن از حداکثر سطح آب که روی مخزن مشخص شده است آن را پر کنید. پس از پر شدن، مخزن را با احتیاط دوباره داخل دستگاه قرار دهید و درب آن را ببندید.

همچنین می توانید با ریختن فنجان های آب مستقیم در مخزن، مخزن آب را بدون خارج کردن آن پر کنید. فقط مطمئن شوید که آن را بیش از حد پر نکنید.

دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ ها چشمک نزنند. دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه روشن شود، که در کنار دستگاه قرار دارد. هنگامی که آن را برگردانید، چراغ های دستگاه چشمک می زند، به این معنی که در حال گرم شدن است. هنگامی که چراغ ها متوقف می شوند و به طور پیوسته روشن می مانند، دستگاه اسپرسوساز آماده استفاده است.

تنظیمات خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه بخار به مدت 10 ثانیه برنامه ریزی کنید. دکمه بخار آیکونی از یک ابر بخار روی خود دارد. این دکمه را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا به تنظیمات بروید و به شما اجازه می دهد مواردی مانند دمای قهوه یا سختی آب را تعیین کنید.

اگر به مدت 15 ثانیه چیزی را فشار ندهید، دستگاه از حالت تنظیمات خارج می شود.

استفاده از دستگاه De'Longhi Dedica EC680

کار با قهوه ساز De’Longhi Dedica EC680

از فیلتر قهوه آسیاب شده برای تهیه اسپرسو با استفاده از قهوه از قبل آسیاب شده استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) از قهوه آسیاب شده را اندازه کنید و آن را در فیلتر بریزید. قبل از اینکه نگهدارنده فیلتر را به دستگاه وصل کنید، قهوه را با استفاده از پرس فشار دهید و آن را تراز کنید. فنجان خود را زیر دهانه قرار دهید و دکمه قهوه را فشار دهید که تصویر کوچکی از یک فنجان قهوه به عنوان نماد آن است.

اگر فقط یک قهوه درست می‌ کنید، از فیلتری استفاده کنید که نماد یک فیلتر قهوه روی آن است، در حالی که اگر دو شات قهوه درست می‌ کنید، فیلتر را با تصویر دو فیلتر قهوه انتخاب کنید.

قبل از قرار دادن فیلتر، قهوه اضافی را از لبه نگهدارنده فیلتر پاک کنید.

هنگامی که نگهدارنده فیلتر را وارد کردید، آن را بچرخانید تا با برچسب “close” مطابقت پیدا کند.

برای تهیه اسپرسو با استفاده از غلاف یا کپسول، یک غلاف قهوه را داخل فیلتر قرار دهید. فیلتر مورد استفاده برای غلاف قهوه که نمادی از غلاف قهوه روی آن است را انتخاب کنید و آن را در جا فیلتر قرار دهید. غلاف را در فیلتر قرار دهید، نگهدارنده فیلتر را به دستگاه وصل کنید. فنجان خود را زیر دهانه قرار دهید و دکمه قهوه را که تصویر فنجان قهوه روی آن است فشار دهید تا شروع به دم کردن قهوه شما شود.

غلاف هایی را انتخاب کنید که نماد ESE روی آنها باشد و نشان دهد که با دستگاه کار می کنند.

دستورالعمل‌ هایی را که روی غلاف خاصی که استفاده می‌ کنید آمده است تا مطمئن شوید که درست کار می‌کند.

نگهدارنده فیلتر را پس از قرار دادن آن در موقعیت «close» بچرخانید.

کار با قهوه ساز De'Longhi Dedica EC680

نکات تکمیلی EC680

پس از دم کشیدن قهوه، با فشار دادن دکمه بخار، کاپوچینو درست کنید. بعد از اینکه یک فنجان قهوه معمولی درست کردید، یک فنجان را با 100 گرم (3.5 اونس) شیر سرد پر کنید. هنگامی که دکمه بخار به طور پیوسته روشن شد، فنجان شیر را زیر دستگاه کف ساز شیر قرار دهید. دستگیره را روی نماد ابر بخار و قطرات بچرخانید تا فرآیند بخار کردن شروع شود و قبل از خاموش کردن شیر مراقب دو برابر شدن حجم شیر باشید.

برای ایجاد کاپوچینو، شیر کف شده را در فنجان قهوه خود بریزید.

با استفاده از دکمه بخار آب گرم ساده ایجاد کنید. اگر فقط یک فنجان آب داغ می خواهید، فنجان خود را زیر دهانه قرار دهید و صفحه را روی «steam» قرار دهید. این باعث آزاد شدن آب گرم می شود. هنگامی که فنجان شما پر از آب داغ شد، صفحه را به حالت خاموش برگردانید.

گزینه steam نماد یک ابر کوچک یا پف بخار را نشان می دهد.

طبق دفترچه راهنمای De’Longhi EC680، بیش از 60 ثانیه آب داغ نریزید.

نکات تکمیلی EC680

 

کار با De’Longhi ECP3420

سیم برق را به پریز دور از آب وصل کنید. مکانی را برای قرار دادن دستگاه اسپرسوساز De’Longhi ECP3420 خود پیدا کنید که نزدیک سینک نباشد و به طور تصادفی در آن نیفتد. از سیم برای وصل کردن آن به پریز نزدیک استفاده کنید و مطمئن شوید که با آب تماس پیدا نمی کند.

مخزن آب را تا حداکثر سطح پر کنید. مخزن آب را از دستگاه خارج کرده و آن را با آب تمیز پر کنید. از پر کردن مخزن بیش از حد حداکثری که روی مخزن نوشته شده است خودداری کنید. مخزن آب را با احتیاط دوباره داخل دستگاه قرار دهید و درب آن را ببندید.

با ریختن آب مستقیم به مخزن با درب باز، مخزن را بدون خارج کردن آن از دستگاه پر کنید. مراقب باشید در صورت انتخاب این روش، آن را بیش از حد پر نکنید.

دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید آب تخلیه شود تا دستگاه به درستی تنظیم شود. دستگیره را در وضعیت «on» قرار دهید و مراقب روشن شدن چراغ باشید که نشان دهنده روشن بودن دستگاه است. هنگامی که آب در مخزن وجود دارد، دستگیره را روی نماد فنجان قهوه و قطرات بچرخانید و منتظر بمانید تا مخزن حدود نیمی از آب را از مخزن آزاد کند. این کار دستگاه را پاک می‌ کند تا برای استفاده آماده شود.

هنگامی که اولین مخزن آب تمام شد، دستگاه برای اولین فنجان قهوه آماده است.

قهوه را با استفاده از قهوه آسیاب شده با اندازه گیری آن در فیلتر درست کنید. فیلتر قهوه آسیاب شده را (که نمادی از یک فنجان اندازه گیری دارد) را درون نگهدارنده فیلتر قرار دهید. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) از قهوه خود را با استفاده از قهوه سنج اندازه گیری کنید و آن را در فیلتر بریزید. قبل از قرار دادن نگهدارنده فیلتر در دستگاه، قهوه را به آرامی با استفاده از تمپر فشار دهید. برای دم کردن فنجان قهوه، دکمه را به نماد فنجان قهوه و قطرات تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که قبل از چرخاندن دستگیره و شروع فنجان قهوه، فنجان خود را زیر دهانه قرار دهید.

با استفاده از گزینه بخار و کف کردن شیر یک کاپوچینو درست کنید.

 

 

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *