لوگو

تعمیر اسپرسو ساز مباشی

تعمیر اسپرسو ساز مباشی

تعمیر اسپرسو ساز مباشی

 

قهوه ساز برقی مثل اسپرسو ساز مباشی، باید یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه باشد که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. مردم عادت کرده اند به راحتی قهوه داغ و تازه آسیاب شده را با یک حرکت کلید در دسترس داشته باشند. با این حال، هر گونه مشکل در دستگاه قهوه می تواند مانع از لذت بردن شما از اولین فنجان قهوه در صبح شود پس نگران تعمیر اسپرسو ساز مباشی به هیچ عنوان نباشید . 

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر عملکرد ایده آل دستگاه تأثیر بگذارند، از مشکلات جدی الکتریکی گرفته تا مشکلات دیگر مانند رسوبات آب سخت که بر طعم نوشیدنی شما تأثیر می گذارد.

در نهایت، تعمیر و نگهداری دستگاه قهوه برای اطمینان از بهره وری دستگاه ضروری است. اگر تصمیم دارید هر گونه مشکل دستگاه اسپرسو ساز را به تنهایی عیب یابی کنید، لازم است تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید و ایمنی شخصی خود را حفظ کنید. قبل از جدا کردن قهوه ساز و بررسی اجزای آن و تعمیر اسپرسو ساز مطمئن شوید که آن را خاموش و از برق جدا کرده اید.

تعمیر اسپرسوساز

کار یک اسپرسو ساز مباشی

2 نوع از محبوب ترین قهوه ساز ها نوع قطره ای و پرکولاتور هستند. با این حال، اصل پشت اکثر قهوه ساز های برقی اساساً یکسان است. محفظه یا مخزن آب با آب سرد پر شده است که قبل از رسیدن به محفظه گرمایش از طریق یک شیلنگ باریک و انعطاف پذیر عبور می کند.

آب در محفظه گرمایش (معمولاً از آلومینیوم ساخته می شود) تا دمای کمی پایین تر از نقطه جوش گرم می شود. افزایش دما منجر به افزایش متناظر فشار داخلی در محفظه گرمایش می شود.

در نتیجه، آب گرم به یک لوله عایق وارد می شود که آن را به سر اسپری منتقل می کند. آبی که از سر اسپری خارج می شود مستقیماً روی قهوه آسیاب شده در سبد می افتد. سپس از فیلتر عبور می کند.

همانطور که فیلتر اشباع می شود، قهوه به آرامی به داخل کاراف می چکد. عاملی که بر این فرآیند تأثیر می گذارد، وات تولید شده توسط المنت حرارتی در دستگاه قهوه ساز است. این عنصر سرعت گرم شدن آب، حجم آب قابل گرم شدن و همچنین دمای آب خروجی از سر اسپری را تعیین می کند. مواد ساخت و ساز (مس یا آلومینیوم) محفظه گرمایش نیز می تواند بر روند تأثیر بگذارد زیرا توانایی آنها در انتقال گرما متفاوت است.

قهوه ساز های قطره ای از یک سری سوئیچ و تایمر در پنل کنترل استفاده می کنند تا آب را گرم کرده و آن را به داخل سبد قهوه بریزند. قهوه داغ در کارافی که یک عنصر حرارتی در زیر آن وجود دارد جمع می شود تا از گرم ماندن قهوه اطمینان حاصل شود.

پرکولاتور ها آب قرار داده شده در پایه دستگاه را می جوشانند. بخار تشکیل می شود که آب داغ را وارد لوله ای می کند که در مرکز دستگاه قرار دارد. این آب وارد سبد قهوه می شود و طعم تفاله قهوه را جذب می کند. پایه سبد دارای سوراخ های ریز است که به قهوه اجازه می دهد تا داخل محفظه اصلی چکه کند. سیستم نفوذ توسط یک ترموستات کنترل می شود که هنگامی که دمای صحیح به دست آمد، آن را خاموش می کند.

کار یک اسپرسو ساز مباشی

مشکلات اسپرسو ساز ها

در چند سال گذشته انواع جدیدی از دستگاه های قهوه ساز وارد بازار شده اند و مباشی هم یکی از برند هایی است که همواره مدل های جدید خودش را تولید می کند.

اکثر دستگاه ها دارای آسیاب قهوه داخلی هستند تا حداکثر راحتی را تضمین کنند. سایر قهوه ساز ها از کاراف های حرارتی استفاده می کنند که دمای مناسب دم را حفظ می کنند.

دستگاه های قهوه تک فنجانی نیز بسیار محبوب هستند زیرا می توانند نوشیدنی های دیگری مانند کاکائو داغ و لاته درست کنند. با این حال، به نظر می رسد اکثر قهوه ساز های برقی مدرن از جنبه های خاصی رنج می برند.

اغلب، آنها نمی توانند مطمئن شوند که قهوه به دمای مناسب می رسد. در طول فرآیند دم کردن، دمای ایده آل آب باید 195 تا 205 درجه فارنهایت باشد، اما این اغلب به دست نمی آید. این می تواند به دلیل مسائل مربوط به طراحی این ماشین ها یا استفاده از آب سخت باشد. آب سخت می تواند باعث پوسته پوسته شدن شود که گرمای منتقل شده به محفظه گرمایش را کاهش می دهد.

چندین عامل مختلف وجود دارند که باعث ایجاد مشکل در دستگاه اسپرسو ساز مباشی می شوند و می توانند عملکرد دستگاه را متوقف کنند. در بسیاری از موارد، تجمع مواد معدنی در محفظه گرمایش یا مخزن می تواند باعث آسیب به دستگاه شود.

این می تواند بر طعم دم نوش تولید شده نیز تأثیر بگذارد. به دست آوردن درک درستی از دلایل پشت این مشکلات می تواند به شما کمک کند تا فرآیند تعمیر و نگهداری موثر دستگاه قهوه را دنبال کنید. این می تواند هزینه های مربوط به تعمیر یا تعویض مداوم دستگاه را کاهش دهد. در ادامه مشکلات رایج و راه حل آن ها را آورده ایم.

مشکلات اسپرسو ساز ها

آب به راحتی وارد اسپرسو ساز نمی شود

این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که به نظر می رسد در قهوه ساز برقی و اسپرسو ساز مباشی رخ می دهد. با این حال، این مشکلی است که در اکثر موارد می توان آن را بدون مشکل حل کرد.

علت اصلی این نوع مشکل هر نوع گرفتگی یا مسدود شدن آب است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که لوله داخل قهوه جوش را بررسی کنید. اگر در اینجا انسداد وجود داشته باشد، یا اگر لوله مسدود شده باشد، آب یا هر مایع دیگری نمی تواند از آن عبور کند.

همچنین ممکن است لازم باشد بررسی کنید که ترموستات و تایمر دستگاه در وضعیت مناسبی قرار دارند. اگر این قطعات خوب هستند، ممکن است با مشکل دریچه پمپ سروکار داشته باشید.

دریچه پمپ شکسته یا گیر کرده به راحتی می تواند جریان آب را از طریق دستگاه قهوه ساز مسدود کند. این مشکل همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که بخاری دستگاه قهوه ساز خراب شده و دیگر کار نمی کند.

آب به راحتی وارد اسپرسو ساز نمی شود

قهوه دم شده از دستگاه گرم نمی ماند

اگر قهوه دم شده از دستگاه به نظر نمی رسد به اندازه کافی گرم بماند، باید عنصر گرمایش دستگاه را بررسی کنید. کلید Keep Warm دستگاه را از نظر تداوم با تستر برق بررسی کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که سوئیچ خاموش شدن خودکار در هنگام دم کردن در موقعیت مناسب قرار دارد.

در موارد خاص، ممکن است به نظر برسد که قهوه‌ساز شما آب داغ نشت می‌ کند یا ممکن است مقدار زیادی بخار آزاد شود. بیشتر اوقات، این نشان دهنده معیوب بودن لوله در دستگاه قهوه ساز است. این وضعیت ممکن است به راحتی با اطمینان از نصب صحیح لوله ها و شل نبودن آنها حل شود.

قهوه دم شده از دستگاه گرم نمی ماند

قهوه ضعیف در اسپرسو ساز مباشی

یک شکایت نسبتاً رایج این است که با گذشت زمان، دم نوش تولید شده توسط دستگاه قهوه به تدریج ضعیف تر می شود. در بیشتر موارد این موضوع به صفحه ای که آب را بالای سبد قهوه پخش می کند، مربوط می شود. اگر ترک خورده یا شکسته است، باید تعویض شود.

گاهی اوقات، یک دستگاه قهوه ساز در طول زمان کار صدا ایجاد می کند. این نه تنها آزاردهنده است، بلکه ممکن است به نظر برسد که کل چرخه دم کردن قهوه را کند می کند.

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *