لوگو

قیمت اسپرسوساز نوا

قیمت اسپرسوساز نوا

قیمت اسپرسوساز نوا

اگر تا به حال به هزینه ارتقا قهوه ساز خوب قیمت متوسط خود به قهوه سازی مثل اسپرسوساز نوا که می تواند اسپرسو درست کند توجه کرده اید، پس تا حدودی در جریان قیمت اسپرسوساز نوا هم هستید.

اسپرسوساز های نوا

اسپرسوساز های نوا

نوا اسپرسوساز های خانگی و نیمه صنعتی مختلفی را با قیمت های متناسب به بازار عرضه می کند.

قهوه ساز nova مدل 131، اسپرسو ساز نوا مدل NCM-140EXPF، قهوه ساز نوا مدل NOVA 140 ، اسپرسو ساز Nova مدل 148، اسپرسو ساز نوا مدل NCM-149EXPF و اسپرسو ساز نوا مدل 132 از جمله محصولاتی از نوا هستند که شما می توانید آن ها را تهیه کنید.

خیلی از افرادی که قصد خرید اسپرسوساز نوا را دارند در مورد تقلبی و اصل بودن قهوه ساز و یا اسپرسوساز نوا اطلاعاتی ندارند.

در حقیقت اسپرسو ساز های نوا در چین تولید می شوند اما خود برند اصلی ساخت کشور ژاپن بوده است. پس اگر می خواهید اصل و فیک اسپرسوساز های نوا را تشخیص دهید، باید حواستان به بارکد و سری ساخت محصول باشد.

نکته مهم که در تشخیص اسپرسو ساز نوا اصل باید بدانید این است که تا ماه آوریل برند نوا تنها 4 مدل اسپرسو ساز در مدل های (139 و 140 و 148 و 149 ) تولید می کرده و دیگر مدل دستگاه های اسپرسو ساز نوا که تا این تاریخ تولید شده اند تقلبی محسوب می شوند.

و مهم است که دائما وبسایت اصلی را چک کنید و بعد اقدام به خرید کنید. نوا یک برند ژاپنی می باشد که کم کم به محبوبیت های زیادی دست پیدا کرده است و دفتر اصلی آن در ژاپن بوده است اما اسپرسوساز های نوا در کشور چین تولید می شوند.

معمولا برای شناخت کیفیت محصولات پیشنهاد می شود تا نگاهی به نظرات خریداران و مصرف کنندگان بیاندازید تا بهتر در این زمینه تصمیم بگیرید و حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

مورد آخر این که حتما بسته بندی و بروشور محصول Nova espresso maker را به صورت کامل چک کنید و با سایت اصلی اطلاعات درج شده را مقایسه کنید. حتی از فروشنده درباره گارانتی اسپرسوساز نوایی که می خواهید تهیه کنید، سوال بپرسید.

قیمت قهوه ساز نوا

چرا اسپرسوساز های نوا را بخریم؟

همه ما دائماً به دنبال راه هایی برای انجام کار های بیشتر در روز های عادی خود هستیم. یکی از راه‌ هایی که می‌ توانید چند دقیقه به روز خود اضافه کنید، اجتناب از صف‌ های طولانی در کافی‌ شاپ و سرمایه‌ گذاری روی یک دستگاه اسپرسوساز نوا با کیفیت است.

داشتن دستگاه اسپرسوساز نوا خود به شما این امکان را می دهد که هر زمان که می خواهید کافه های مورد علاقه خود را بدون خروج از خانه یا محل کار خود برای تهیه آنها بسازید.

با توجه به این که قهوه سازها در حال حاضر کم هستند، ممکن است این سوال در ذهن همه وجود داشته باشد که دستگاه های اسپرسوساز نوا چگونه کار می کنند؟

هر آنچه که باید در مورد نحوه عملکرد دستگاه های اسپرسوساز نوا بدانید برای درک کامل نحوه عملکرد دستگاه های اسپرسوساز، لازم است بدانید که چه قطعاتی هستند و همچنین عملکرد آنها چیست.

در حالی که دستگاه‌ های اسپرسوساز از قطعات پیچیده زیادی تشکیل نشده‌اند، هر یک از اجزای آن نقش مهمی در ایجاد فنجان قهوه مورد علاقه شما دارد. هر آنچه باید در مورد نحوه عملکرد دستگاه های اسپرسو بدانید این است که، برای ایجاد نوشیدنی اسپرسوی عالی به آب، تفاله قهوه و فشار نیاز دارید.

برای تهیه یک نوشیدنی متوسط ​​قهوه، تقریباً 9 بار فشار لازم است. فشار ایجاد شده، آب را در تماس مستقیم با تفاله های قهوه قرار می دهد. برای این کار از پمپ استفاده می شود.

تمام دستگاه های اسپرسوساز دارای یکی از دو نوع پمپ هستند: پمپ های ارتعاشی یا چرخشی.پمپ های ارتعاشی از طراحی فنر و پیستون استفاده می کنند که به راحتی با ارتعاش آب را به اطراف منتقل می کند و فشار لازم برای ساخت اسپرسو را ایجاد می کند.

پمپ های ارتعاشی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دارای معایب بسیار کمی هستند که آنها را برای دستگاه های اسپرسوساز خانگی ایده آل می کند.

برخی از این مزایا عبارتند از:

پمپ کوچک هستند، به طوری که می توانند به راحتی در دستگاه های اسپرسوساز فشرده جا شوند.

آنها به اندازه کافی ارزان هستند که هزینه دستگاه را افزایش نمی دهند.

به راحتی فشار 9 بار را تولید می کند که نیاز سطح ورودی را برای همه دستگاه های اسپرسوساز پوشش می دهد.

می تواند تا 5 سال در دستگاه های اسپرسوساز نوا که به درستی استفاده و نگهداری می شوند، دوام بیاورد.

آنها همچنین به اندازه کافی آسان هستند که توسط خودتان جایگزین شوند.

در حالی که این پمپ های کوچک کمی سر و صدا ایجاد می کنند، برخی از مارک ها مثل نوا تلاش می کنند تا این پمپ های لرزشی را به گونه ای نصب کنند که آنها را کمی آرام تر کند. اگر صدای یک دستگاه اسپرسوساز پر سر و صدا در اول صبح خیلی زیاد است، بهتر است به مدل های نوا نگاهی بیندازید.

چرا اسپرسوساز های نوا را بخریم؟

نحوه کلی عملکرد اسپرسوساز های نوا

هر آنچه که باید در مورد نحوه عملکرد دستگاه های اسپرسوساز نوا بدانید، مخزن آب که گاهی اوقات به آن محفظه می گویند، ظرفی است که در داخل دستگاه اسپرسوساز نوای خود  پیدا می کنید. مخزن با یک درپوش پوشانده شده است تا آب را از گرد و غبار یا هر زباله دیگری که می تواند وارد آب شود محافظت کند.

قبل از استفاده از دستگاه اسپرسوساز، بررسی سطح آب داخل مخزن بسیار مهم است. اسپرسوساز های کوچکتر اغلب دارای یک مخزن جداشدنی هستند که تمیز کردن را آسان می کند. برخی از مدل ها همچنین دارای مخازن آب شفاف هستند که دیدن سطح آب را آسان تر می کند.

هر آنچه باید در مورد نحوه عملکرد دستگاه های اسپرسو بدانید جدا از اینکه دستگاه اسپرسوساز شما چگونه فشار آب خود را تولید می کند، یکی دیگر از ویژگی های مهم دمای جوشاندن آب است. روش جوشاندن آب را دمای دم می گویند و روش مورد استفاده یک مدل را از مدل دیگر متمایز می کند. روش‌ های گرمایشی که معمولاً در دستگاه‌ های اسپرسوساز استفاده می‌ شود به شرح زیر است:

دیگ بخار یا گروه دفع حرارت یا بویلر

این سیستم اصلی است که در دستگاه های اسپرسوساز سنتی استفاده می شود. آب در دمایی در حدود 250 درجه فارنهایت یا 120 درجه سانتیگراد گرم می شود. سپس دمای آب به محدوده دم درست  قبل از برخورد با تفاله قهوه کاهش می یابد. این روشی است که دستگاه های اسپرسوساز سنتی با اهرم فنری کار می کنند.

در حالی که این روش آزمایش شده و اثبات شده ای برای گرم کردن اسپرسو است، اما مطمئن ترین راه برای انجام آن نیست. اگر خیلی کم باشد، در نهایت با دمای دم نهایی بسیار پایین مواجه خواهید شد.

هنگامی که سیستم بیش از حد گرم می شود، دمای دم بسیار گرم خواهد بود. استفاده از این نوع دیگ در دستگاه اسپرسوساز خانگی به این معنی است که باید دستگاه را بعد از حدود پنج شات خاموش کنید تا خنک شود. در غیر این صورت دمای آن بسیار بالا خواهد بود اما در نوا اینگونه نیست.

نحوه کلی عملکرد اسپرسوساز های نوا

نکاتی دیگر در مورد طرز کار اسپرسوساز های نوا

به طور کلی، دستگاه های اسپرسوساز نوا خانگی جمع و جور، دارای یک دیگ بخار یا بویلر هستند. اغلب دو ترموستات وجود دارد. یک ترموستات هنگام دم کردن آب را گرم می کند و ترموستات دیگر آب را هنگام بخار دادن گرم می کند. این بویلر ها به دلیل اندازه کوچکشان انتخاب های محبوبی هستند.

مدل‌ های سطح بالا مثل نوا، از ترموستات‌ هایی استفاده می‌ کنند که می‌ توانند تقریباً 25 اونس آب بجوشانند. به طور متوسط، برای داشتن اسپرسو با دمای مناسب، فقط به ترموستاتی نیاز دارید که بتواند بین 12 تا 16 اونس آب بجوشاند.

ماشین ‌های خانگی بزرگتر یا ماشین‌ هایی که برای تجارت تجاری استفاده می‌ شوند از سیستم مبدل حرارتی استفاده می‌ کنند. به عبارت ساده، مبدل حرارتی لوله ای است که در داخل بویلر ها قرار می گیرد. همانطور که آب به داخل گروه پمپ می شود، از طریق لوله جریان می یابد و تا دمای محدوده دم گرم می شود.

از آنجایی که سیستم های گرمایش مبدل حرارتی از یک دیگ بخار استفاده می کنند، خود دیگ بخار مورد نیاز برای کشش شیر را تامین می کند. مبدل حرارتی به ایجاد آب تنظیم شده با دمای مورد نیاز برای دم کردن اسپرسوی عالی کمک می کند. هد گروپ را می توان به عنوان جزئی از دستگاه اسپرسوساز تعریف کرد که از آن آب در پورتافیلتر قهوه توزیع می شود.

اساساً دستگاه را به دسته گروپ متصل می کند و به نوبه خود آب را به تفاله قهوه متصل می کند. پورتافیلتر بخشی از دستگاه اسپرسوساز نوا است که قهوه آسیاب شده یا دانه های اسپرسو را قبل، در حین و بعد از فرآیند دم کردن در بر می گیرد. پورتافیلتر ها فشار لازم را برای دم کردن یک فنجان اسپرسو خوش طعم ایجاد می کنند.

درست مانند سایر اجزای دستگاه اسپرسوساز، گزینه های مختلفی برای استفاده در واحد های مختلف وجود دارد. پورتافیلتر تجاری را می توان هم در اسپرسوساز های خانگی نوا و هم در دستگاه های تجاری استفاده کرد.

از آنجایی که این پورتافیلتر ها وزن بیشتری دارند، قادر به حفظ حرارت بهتر هستند و به طور کلی پایدارتر هستند. قهوه ساز های خبره موافق هستند که این پورتافیلترها کشش بهتری نسبت به گزینه های تحت فشار دارند. این باعث می شود که بهترین گزینه برای دستگاه های اسپرسوساز تجاری باشد.

نکاتی دیگر در مورد طرز کار اسپرسوساز های نوا

قیمت قهوه ساز نوا

اگر تازه کار هستید و فقط چیزی می خواهید که بتواند یک کاپوچینوی نیمه مناسب را تولید کند، چیز های بسیار خوبی در مدل های اسپرسوساز نوا با قیمت مناسب برای شما وجود دارد.

برای تهیه اسپرسوی خوب نیاز است که دما در محدوده مناسب باشد و ثابت بماند و فشار در محدوده خاصی حفظ شود. اگر این را خراب کنید، اسپرسوی شما مرده است!

چنین شرایط سختی به این معنی است که برخی از قطعات تشکیل دهنده Nova espresso machine باید با کیفیت بالا باشند، مانند دیگ بخار و دستگاه فشار.

به این واقعیت اضافه کنید که اکثر دستگاه های اسپرسوساز دست ساز هستند و شما یک کیت گران قیمت برای خود دارید.اسپرسو با عبور دادن آب داغ از درون یک محفظه فشرده قهوه با فشار بالا ساخته می شود.

آب در عرض چند ثانیه از کیسه می گذرد. برخلاف فرنچ پرس که 5-4 دقیقه طول می کشد، اسپرسو 10-15 ثانیه طول می کشد. شرایطی مانند دما، فشار یا حتی اندازه آسیاب را با اسپرسو اشتباه بگیرید و هر اشتباه کوچکی تشدید می شود.

با در نظر گرفتن فشار، به عنوان مثال، یک دستگاه اسپرسوساز از 9 بار فشار استفاده می کند که به این معنی است که برای ساخت اسپرسوی خود باید 9 برابر فشار جو ایجاد کند. همچنین باید این کار را با اطمینان انجام دهد و در مدت زمان طولانی ثابت باشد، گاهی اوقات صدها بار در روز استفاده می شود.

قطعه ای که فشار و دما را در داخل دستگاه تنظیم می کند به تنهایی می تواند بیش از چندین میلیون تومان قیمت داشته باشد! بنابراین دلیل شماره 1 قیمت اسپرسوساز های نوا این است که برای تهیه اسپرسوی خوب به تجهیزات باکیفیت نیاز دارید. اولین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر به دنبال اسپرسوی «خوب» هستید، باید بدانید که ارزان نیست.

شما حتی برای یک ماشین سطح ابتدایی معقول به 1 تا 3 میلیون تومان اکتفا می کنید. از سوی دیگر، اگر فقط به دنبال چیزی هستید که کالا هایی را که می توانید برای تهیه لاته یا کاپوچینو از آن استفاده کنید به دست بیاورید، گزینه هایی مثل موکا پات در دسترس دارید.

1/5 (2 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *