لوگو

تعمیر پمپ اسپرسوساز

تعمیر پمپ اسپرسوساز

تعمیر پمپ اسپرسوساز

 

دستگاه های اسپرسوساز پمپ برای علاقه مندان به قهوه که به کیفیت اسپرسوی خود اهمیت خاصی می دهند بسیار عالی هستند. آنها لذت و الهام را در چشیدن یک فنجان قهوه معطر خوشمزه و نوشیدنی‌ های فانتزی بر پایه اسپرسو در آشپزخانه ‌های خود می‌ بینند. تعمیر پمپ اسپرسوساز را به طور کامل در مطلب توضیح داده شده است .

از آنجایی که دستگاه ‌های اسپرسوساز پمپی معمولاً قطعاتی با کیفیت هستند، افرادی که سبک و دکور را دوست دارند، از احساس خوب و کافه‌مانندی که دستگاه به خانه می‌ آورد نیز قدردانی خواهند کرد.

حتی اگر آشپزخانه شما فضای محدودی داشته باشد، ماشین های جمع و جور وجود دارند که ارزش خرید را برای روی کانتر شما خواهند داشت. قبل از اینکه عمیقاً به این موضوع بپردازیم که دستگاه اسپرسوساز پمپی چیست و چگونه به شما در دم کردن فنجان های معطر قهوه کمک می کند، ضروری است که بفهمیم اسپرسو چیست.

اسپرسو نوعی قهوه قوی و سیاه است که با فشار دادن آب داغ از میان دانه های قهوه آسیاب شده به شکل پودری تهیه می شود. به معنای دقیق تر، یک دستگاه اسپرسوساز پمپی از مکانیزم پمپ برای ارائه فشار بالا استفاده می کند که به استخراج اسپرسو با کیفیت بالا از قهوه آسیاب شده شما کمک می کند.

همچنین می توانید اسپرسو را با استفاده از دستگاه غیر پمپی مانند قرار دادن قهوه جوش روی اجاق گاز تهیه کنید که فشار بخار برای استخراج اسپرسو ایجاد می کند.

برای اینکه آب قدرت عبور از یک بستر محکم بسته بندی شده از قهوه ریز آسیاب شده را بدهد، ماشین ها به فشار نیاز دارند: دقیقاً 9 بار فشار که تقریباً به 130 psi ترجمه می شود. برخی از اولین دستگاه های اسپرسوساز از پیستون های متصل به اهرم های بزرگ استفاده می کردند.

باریستا ها باید این اهرم ها را به صورت دستی بکشند تا آب را مجبور به عبور از قهوه کنند (از این رو اصطلاح  pull an espresso را می گویند). اکثر دستگاه های اسپرسوساز مدرن کار دستی را برای پمپ های الکتریکی کنار گذاشته اند. در اسپرسو خانگی دو دسته الکتروپمپ وجود دارد: پمپ ارتعاشی و پمپ پره ای چرخشی.

پمپ اسپرسوساز

انواع پمپ ها در اسپرسوساز

پمپ ارتعاشی یک قطعه الکترو مغناطیسی کوچک است. یک پیستون متصل به آهنربا در داخل یک سیم پیچ فلزی قرار دارد. جریان الکتریکی از سیم پیچ عبور می کند و باعث می شود آهنربا به سرعت پیستون را به جلو و عقب حرکت دهد و آب را از طریق دستگاه فشار دهد. متوسط ​​پمپ ارتعاشی شما با شصت فشار در ثانیه به کار می‌ رود.

برخلاف پمپ ارتعاشی، پمپ روتاری یا چرخشی، مکانیکی است. همچنین یک مکانیسم پیچیده است. یک موتور دیسکی را می چرخاند که در داخل یک محفظه بزرگ و گرد قرار دارد.

دیسک چرخان توسط پره ها به بخش هایی تقسیم می شود. همانطور که دیسک می چرخد، پره ها به دیواره محفظه بیرونی فشار می آورند و اندازه بخش را کاهش می دهند و فشار ایجاد می کنند. آب در طول فاز بزرگ وارد می شود و با انقباض بخش به بیرون رانده می شود.

مزایای نسبی برای هر دو پمپ وجود دارد. پمپ‌ های ویبره کوچک‌ تر، ارزان‌ تر هستند و تعویض آن آسان‌ تر است. پمپ های روتاری بی صداتر هستند، فشار ثابت تری ارائه می دهند و عموما طول عمر بیشتری دارند. توجه به این نکته مهم است که هر دو پمپ اسپرسوی عالی تولید می کنند.

انواع پمپ ها در اسپرسوساز

درست کردن پمپ اسپرسو ساز

اگر پمپ دستگاه اسپرسوساز شما کار نمی کند، حتما می خواهید قبل از تلاش مجدد برای درست کردن فنجان قهوه خود، آن را تعمیر کنید. ممکن است به دلیل وجود یک مقدار هوا در داخل پمپ و لوله آن، شل بودن سیم ها یا گرفتگی در نازل بخار، با بهترین قهوه ساز خود مشکل داشته باشید.

پمپ آب در دستگاه اسپرسوساز آب گرم را برای نازل بخار و دم کردن قهوه شما فراهم می کند.

اگر مشکوک هستید که یک حباب هوا باعث اختلال در عملکرد پمپ اسپرسوساز شما می شود، به اسپرسوساز خود و یک وسیله ای نیاز دارید که داخل لوله آب دستگاه اسپرسوساز شما قرار گیرد.

اگر این روش کمکی نکرد، ممکن است لازم باشد گرفتگی نازل بخار و هد گروپ خود را باز کنید.

اگر صدای روشن شدن پمپ بدون خروج آب از هد گروپ را می شنوید، احتمالا مشکل شما یک توده متراکم هوا یا گرفتگی است.

درست کردن پمپ اسپرسو ساز

خرابی پمپ در اسپرسوساز 

پمپ آب برای عملکرد دستگاه اسپرسوساز بسیار مهم است. آبی که از پمپ عبور می کند نیز با فشار بالا از تفاله های قهوه عبور می کند تا طعم دلخواه شما را استخراج کند.

با این حال، پمپ دستگاه شما ممکن است به درستی کار نکند، اگر سیم‌ های شل، حباب ‌های هوا یا گرفتگی وجود داشته باشد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد قهوه ساز اسپرسو ممکن است به شما کمک کند برخی از مشکلات را خودتان برطرف کنید.

اما، اگر دستگاه دارای سیم‌ های شل شده داخلی است، باید دستگاه را توسط یک متخصص تعمیر کنید. متأسفانه، اگر مشکل از شل شدن کابل های داخل دستگاه باشد، احتمالاً باید دستگاه را برای تعمیر ببرید.

قبل از انجام این فرآیند، فیلتر آب یا نرم کننده آب را از انتهای لوله خارج کنید. احتمالاً می توانید دو مشکل دیگر را به راحتی برطرف کنید.

با این حال، اگر به تازگی دستگاه اسپرسوساز خود را خریداری کرده اید یا اخیراً مخزن آب را تخلیه کرده اید، ممکن است حباب هوا در پمپ خود داشته باشید، بنابراین برای اطلاع از نحوه تعمیر آن به ادامه مطلب مراجعه کنید. در حالی که در حال تمیز کردن نازل بخار هستید، ادامه دهید و تمیز کردن قهوه ساز را با استفاده از جوش شیرین امتحان کنید.

خرابی پمپ در اسپرسوساز 

مراحل تعمیر پمپ دستگاه اسپرسوساز

مخزن آب را بردارید. اگر مخزن آب شما خالی است، می توانید با پر کردن مخزن آب خود مشکل خود را برطرف کنید. مخزن باید دارای لوله ای باشد که به داخل آن می رود و به پمپ آب متصل می شود. این فرآیند را با آسیاب های قهوه تازه در سبد های فیلتر یا پورتافیلتر خود انجام ندهید.

در صورت وجود فیلتر انتهای لوله را بردارید. این فیلتر معمولاً به عنوان یک نرم کننده یا فیلتر آب عمل می کند و آلودگی های وارد شده به آب را کاهش می دهد.

لوله را به طور کامل جدا نکنید، فقط فیلتر را در انتهای آن قرار دهید. توجه داشته باشید که همه دستگاه های اسپرسوساز در انتهای تیوپ یک دستگاه ندارند.

دستگاه خود را با آب از مخزن خود پر کنید. مطمئن شوید که از لوله ای استفاده می کنید که با انتهای لوله مناسب باشد، اما نه آنقدر کوچک که به سختی آب داخل آن باشد.

برای پاک کردن کامل حباب هوا در لوله، به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارید. آب را خارج کرده و داخل لوله کنید. هدف این است که پمپ را با آب به صورت دستی پر کنید. سپس این کار را تکرار کنید تا شلنگ از آب پر شود.

مراحل تعمیر پمپ دستگاه اسپرسوساز

ادامه مراحل تعمیر پمپ

سوئیچ آب گرم و سپس کلید پاور را روشن کنید، جریان آب را از عبور از دانه های آسیاب شده قهوه به جریان آب به سمت نازل بخار تغییر دهید. برخی از ماشین ها از شما می خواهند که این کار را به ترتیب معکوس انجام دهید، اما اکثریت از این قانون پیروی می کنند. اگر کلید آب گرم ندارید، باید کلید قهوه را بچرخانید.

با فعال شدن پمپ، مراقب مکش در برابر مخزن در لوله باشید. در ابتدا فقط آن را اجرا کنید تا مکش اتفاق بیفتد و آن را خاموش کنید تا هوا خارج شود.

قبل از چرخاندن مجدد کلید، لوله را در مخزن قرار دهید. مطمئن شوید که لوله به دیواره مخزن آب شما مکیده نمی شود. اگر این فرآیند مشکل را برطرف کرد، آب باید از نازل بخار خارج شود.

اگر سیم های شل شده دارید، ممکن است نتوانید به تنهایی آنها را تعمیر کنید، اما می توانید با یک متخصص تعمیر اسپرسوساز تماس بگیرید.

ادامه مراحل تعمیر پمپ

عیب یابی اسپرسوساز

دو دلیل اصلی وجود دارد که جریانی از هد گروپ شما وجود ندارد: گرفتگی یا شیر معیوب. آیا قبل از قطع جریان، چیز غیر طبیعی را تجربه کرده اید؟ جریان کم احتمالاً نشان‌ دهنده گرفتگی است، در حالی که صدا های عجیب بیشتر نشان‌ دهنده معیوب بودن شیر است.

آیا آب ورودی به دستگاه را بررسی کرده اید؟ لاین خارج شده از دستگاه به فیلتر و دیوار را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام شیر ها روشن هستند.

اکثر دستگاه های اسپرسوساز از شیر های برقی برای کنترل جریان آب در سر دم استفاده می کنند. درگیر شدن هد گروپ باعث باز شدن این دریچه ها می شود. آیا با فشار دادن دکمه دم کردن، یک صدای مشخص می شنوید؟

در غیر این صورت ممکن است دریچه شما بسته یا غیر قابل کار باشد. اگر با تمام مطالبی که در بالا گفته شد، نتوانستید تعمیر پمپ اسپرسوساز خود را انجام دهید، بهتر است دیگر سعی نکنید و کار را به یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

اگر اسپرسوساز شما گارانتی دارد، می توانید از نمایندگی سوال کنید که تعمیر یا تعویض پمپ هم شامل گارانتی می شود یا خیر و سپس برای تعمیر آن اقدام کنید.

 

 

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *