لوگو

علت داغ شدن دستگاه اسپرسوساز

علت داغ شدن دستگاه اسپرسوساز

علت داغ شدن دستگاه اسپرسوساز

 

تا به حال فکر کرده اید دمای آب در دستگاه اسپرسوساز شما چقدر است؟ اکثر دستگاه های اسپرسوساز فاقد دماسنج هستند، پس چه انتظاری دارید؟ شاید برای شما هم سوال باشد که علت داغ شدن دستگاه اسپرسوساز چیست؟

بویلر در دستگاه های اسپرسوساز معمولاً درست زیر نقطه جوش نگهداری می شود. دمای مطلوب دم برای اسپرسو 90 تا 96 درجه سانتیگراد است. آب از بویلر تا رسیدن به دانه های قهوه کمی خنک می شود. کنترلر های دیجیتال مدرن در حفظ دمای پایدار بسیار بهتر هستند.

دستگاه های اسپرسوساز مانند اسپرسوساز دلونگی همه متفاوت هستند و می توانند کمی پیچیده باشند. در زیر به تفاوت ها و آنچه که باید به دنبال آن باشید خواهیم پرداخت.

داغ شدن دستگاه اسپرسوساز

دستگاه های اسپرسوساز چقدر داغ می شوند؟

یک دستگاه اسپرسوساز چقدر داغ می شود؟ دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ کل دستگاه گرم نمی شود. چیزی که در دستگاه اسپرسوساز گرم می شود، آب است. آب در دیگ یا بویلر گرم می شود.

این اساساً یک کتری برقی است که بسته می شود تا تحت فشار قرار گیرد. آن دیگ پس از رسیدن به دما با آب داغ و بخار پر می شود. پس آن آب داخل دیگ بعد از گرم شدن چقدر داغ است؟

معمولاً دیگ درست زیر نقطه جوش نگهداری می شود. دمای مطلوب برای دم کردن اسپرسو 90 تا 96 درجه سانتیگراد است اما حداکثر دما در دیگ دستگاه اسپرسوساز معمولاً کمی بالاتر است زیرا آب در راه رسیدن به قهوه مقداری گرما را از دست می دهد.

دمای دقیق بستگی به دستگاه خاص دارد. در اکثر دستگاه های اسپرسوساز دمای آن توسط کاربر قابل تنظیم نیست. چند مدل وجود دارد که این امکان وجود دارد، اما معمولاً مدل‌ های گران‌تری هستند.

همچنین، آب در تمام مدت در دمای یکسان باقی نمی ماند. کنترل های دما از نظر دقت متفاوت هستند و برخی از انواع می توانند تا 10 درجه نوسان دما داشته باشند در حالی که برخی دیگر دمای بویلر را در یک درجه نگه می دارند. چطور ممکن است؟ این به مکانیسم کنترل بستگی دارد،

همچنین در ماشین هایی که به خط آب لوله کشی می شوند و به طور خودکار مخزن را دوباره پر می کنند، بیرون کشیدن آب از مخزن نیز همزمان آن را به داخل می کشد که باعث کاهش دما می شود.

دستگاه های اسپرسوساز چقدر داغ می شوند؟

دستگاه فشار یا PID؟

نوسانات دما و بزرگی آنها عمدتاً نتیجه روش کنترل دما است. در حالت ایده‌آل شما می‌ خواهید که دما همیشه یکسان باشد تا بدانید چه چیزی قرار است به دست آورید.

دو روش وجود دارد که دستگاه‌ های اسپرسوساز دمای مخزن را کنترل می‌ کنند: Pressurestat و PID.  می‌توانیم دقیقاً به نحوه عملکرد آنها بپردازیم، اما اجازه دهید آن را ساده نگه داریم:

دستگاه فشار، دستگاهی مکانیکی است که فشار موجود در دیگ بخار را اندازه گیری می کند. هنگامی که فشار بیش از حد بالا می رود (با توجه به فشار از پیش تنظیم شده در آن)، المنت گرمایش خاموش می شود.

و هنگامی که فشار خیلی کم شود، المنت گرمایش روشن می شود. مشکل این نوع کنترل این است که به تغییرات دما با تاخیر واکنش نشان می دهد، بنابراین کمی از دمای ایده آل فراتر می رود و اجازه می دهد در طرف دیگر کمی بیش از حد خنک شود. این بدان معناست که نوسانات دما در طول زمان بسیار زیاد است.

PID یک کنترل کننده دیجیتال دما است. دما را با دقت بیشتری اندازه گیری می کند و می تواند به تغییرات دما خیلی سریعتر واکنش نشان دهد.

کنترل‌کننده ‌های خوب PID همچنین تغییرات دما را قبل از وقوع پیش‌بینی می‌ کنند و می‌ توانند با روشن کردن المنت گرمایش در زمان مناسب، از افت دما جلوگیری کنند. این باعث می شود که دما در 1 درجه دمای تنظیم شده نگه داشته شود.

دستگاه فشار یا PID؟

دمای دم در مقایسه با دمای مخزن در اسپرسوساز

دمای آب در دیگ و آبی که از دستگاه خارج می شود دقیقاً یکسان نیست. آب از هد گروپ خارج می شود که در اصل یک بلوک فلزی بزرگ است. فلز سرد آب را خیلی سریع خنک می کند. و برای اسپرسو فقط به کمی آب نیاز دارید تا کمی خنک شود.

اسپرسو معمولاً با آب 90-96 درجه سانتیگراد دم می شود. این دمای آبی است که به قهوه برخورد می کند. از آنجایی که این دما در اکثر دیگ و مخزن ها بسیار نزدیک است، باید مطمئن شوید که همه چیز از قبل گرم شده است.

شما به سادگی می توانید این کار را با ریختن مقداری آب گرم از هد گروپ در حالی که سبد در جای خود قرار داده است بدون تفاله قهوه انجام دهید. به این ترتیب آب داغ فلز را به درجه حرارت می رساند.

در ماشین‌ های فوق خودکار پیشرفته این کار را نمی‌ توانید خودتان انجام دهید زیرا هیچ کنترل واقعی بر جریان آب ندارید. با این حال، این ماشین ها اغلب راه های دیگری برای پیش گرم کردن قطعات فلزی دارند.

دمای دم در مقایسه با دمای مخزن در اسپرسوساز

علت داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز چیست؟

برای همه ما اتفاق افتاده است ما در وسط نوشیدن فنجان اسپرسو هستیم و ناگهان دستگاه بوق می زند و به ما هشدار می دهد که داغ شده است. این می تواند یک درد واقعی باشد، به خصوص اگر در وسط تهیه اسپرسو های زیادی هستید.

در اینجا چند مورد مختلف وجود دارد که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسو شود:

اولین مورد استفاده بیش از حد از آب است. اگر برای گروه بزرگی از مردم اسپرسو درست می‌ کنید و سعی می‌ کنید در این فرآیند عجله کنید، این اتفاق می‌ افتد. همیشه مطمئن شوید که از مقدار مناسب آب برای دستگاه خود استفاده می کنید.

یکی دیگر از دلایل رایج داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز، عدم رسوب زدایی منظم دستگاه است. رسوب زدایی بخش مهمی از نگهداری دستگاه اسپرسوساز است و این کاری است که باید هر چند ماه یکبار انجام شود.

در نهایت، استفاده از نوع نامناسب دانه ‌های قهوه نیز می‌ تواند منجر به داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز شود. مطمئن شوید که از دانه ‌های اسپرسو تازه آسیاب شده و با کیفیت بالا استفاده می‌کنید.

علت داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز چیست؟

عواقب داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز چیست؟

اگر دستگاه اسپرسوساز شما بیش از حد داغ شود، می تواند به مشکلات متعددی منجر شود.

برای مثال، خود اسپرسو می تواند طعم سوختگی را به خود بگیرد. این به این دلیل است که آب بیش از حد گرم می شود و باعث گرم شدن بیش از حد دانه های قهوه نیز می شود.

علاوه بر این، گرمای بیش از حد دستگاه اسپرسو می تواند به خود دستگاه آسیب برساند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که دستگاه را به طور منظم رسوب زدایی نکنید. با گذشت زمان، رسوب گیری می تواند باعث گرم شدن بیش از حد المنت و شکستن آن شود.

عواقب داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز چیست؟

چگونه داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز را رفع کنیم؟

اگر دستگاه اسپرسوساز شما بیش از حد گرم شد، نترسید. چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل انجام دهید.

ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس تفاله های اسپرسو را از سبد فیلتر خارج کرده و دور بریزید.

سپس دستگاه اسپرسوساز را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

در نهایت دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید و بگذارید چند دقیقه خنک شود و دوباره اسپرسو درست کنید.

چگونه داغ شدن بیش از حد دستگاه اسپرسوساز را رفع کنیم؟

آیا دستگاه های اسپرسوساز می توانند منفجر شوند؟

Espresso machines نمی توانند منفجر شوند، اما اگر به درستی نگهداری نشوند ممکن است بیش از حد گرم شده و بشکنند.

 

چگونه بفهمم دستگاه اسپرسوساز بیش از حد گرم شده است؟

اکثر دستگاه های اسپرسوساز دارای یک دماسنج داخلی هستند که به شما اطلاع می دهد که آیا دستگاه بیش از حد داغ شده است. علاوه بر این، بسیاری از ماشین‌ ها هنگامی که شروع به گرم شدن بیش از حد می‌ کنند، بوق می‌ زنند یا پیام هشداری را نشان می‌ دهند.

 

چرا دستگاه اسپرسوساز اینقدر بخار می کند؟

اگر دستگاه اسپرسوساز شما بیش از حد معمول بخار می‌ دهد، احتمالاً به دلیل روغن‌ های قهوه و باقی‌ مانده آن است. اگر دستگاه خود را به طور مرتب تمیز نکنید یا از آن برای دم کردن اسپرسو و قهوه معمولی استفاده نکنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. با گذشت زمان، روغن ها و باقیمانده ها بر روی عنصر گرمایشی ساخته می شوند و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شوند.

چرا دستگاه اسپرسوساز اینقدر بخار می کند؟

اگر دستگاه اسپرسوساز را روشن بگذارید چه اتفاقی می افتد؟

دستگاه های اسپرسوساز برای روشن ماندن طراحی شده اند. با این حال، اگر دستگاه برای مدت طولانی استفاده نمی شود، توصیه می شود آن را خاموش کنید. استفاده از دستگاه های اسپرسوساز در خانه تا زمانی که طبق دستورالعمل سازنده استفاده شود بی خطر است. دستگاه های اسپرسوساز در صورت عدم استفاده صحیح می توانند به خطر آتش سوزی تبدیل شوند.

اگر سوال شما این است که دستگاه های اسپرسوساز چقدر داغ می شوند؟ باید بگوییم که در واقع دیگ دستگاه اسپرسوساز می تواند تا 200 درجه سانتیگراد گرم شود. دمای آب توسط ترموستات تنظیم می شود و نباید بیش از 85 درجه سانتیگراد باشد. پس حتما حواستان به این نکته هم باشد.

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *