لوگو

علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز

علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز

علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز

 

حتی اگر یک قهوه ساز درجه یک دارید، ممکن است گاه به گاه با مشکلات سخت افزاری مواجه شوید. یکی از ناراحت کننده ترین مسائل برای بسیاری از طرفداران قهوه آب دادن دستگاه اسپرسوساز است.

در حالی که قرار است مخزن آب را پر کنیم، انتظار نداریم که آب از لوله خارج شود. متأسفانه اکثر کاربرانی که قهوه ساز با نشتی دارند، نشت آب از پایین دستگاه را گزارش می دهند.

حتی اگر به نظر می رسد این یک مشکل جدی دستگاه اسپرسوساز است، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بفهمید علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز چیست و چه راهی برای آن وجود دارد.

بنابراین اگر می‌ خواهید جزئیات بیشتر و راه‌ حل‌ های احتمالی برای آب دادن اسپرسوساز ‌تان را پیدا کنید، ادامه مطلب را بخوانید. با این حال، برخی از مشکلات ممکن است نشانه‌ هایی از توقف تولید قهوه داغ در دستگاه شما باشد، که با تعمیرات اسپرسوساز شما حل می شود .

دستگاه اسپرسوساز

بررسی کامل علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز

این که قهوه ساز شما سیل روی میز آشپزخانه شما را جاری کند، یک کابوس است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق برای شما بیفتد. از یک انسداد داخلی، تا یک جزء شکسته. این واقعاً حدس هر کسی است. یعنی اگر لیست دقیقی از مقصران و مراحل لازم برای رفع آنها ندارید، بدانید که کلیت ماجرا این است.

برای رفع بیشتر این مشکلات، حتی نیازی به خرید دستگاه اسپرسوساز جایگزین نخواهید داشت. فقط باید مقداری سرکه بگیرید و دستگاه اسپرسوساز خود را تمیز کنید. همانطور که گفته شد، احتمال کمی وجود دارد که مجبور شوید قهوه ساز خود را باز کنید و سیم کشی را بیرون بیاورید و بررسی کنید، اما نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست.

مراحلی که باید دنبال کرد عبارتند از:

دستگاه خود را از نظر ترک چک کنید

گرفتگی را بررسی کنید

شلنگ قهوه ساز خود را بررسی کنید

پمپ شیر خود را بررسی کنید

بررسی کامل علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز

درباره علت آب دادن دستگاه اسپرسوساز

مقصر اصلی Leaking espresso machine ، تجمع آهک در خروجی و مخزن آب است.

اگر قهوه‌ ساز قدیمی‌تری دارید، اجزای پلاستیکی یا مخزن آب ممکن است شکننده و ترک خورده باشد و باعث نشت آب از اطراف دستگاه شود.

شکستگی یا گرفتگی دریچه پمپ شدیدترین عامل نشتی دستگاه اسپرسوساز است و نیاز به تعمیر دارد.

اگر می روید یک فنجان قهوه درست کنید، اما در عوض آب نشت می کند، صبح سختی است. خوشبختانه، آب اضافی اطراف قهوه ساز شما فقط می تواند از چند نقطه در دستگاه بیاید.

برای مثال، اگر مدتی است که قهوه ساز خود را تمیز نکرده اید، احتمالاً رسوبات معدنی سیستم آب را مسدود کرده اند. محتمل ترین علت بعدی شکستگی لوله آب در چرخه دم کردن است. در نهایت، در دستگاه های قدیمی، قطعات پلاستیکی شکننده شده و می شکنند.

اگرچه، اگر مدام در خانه خود مشکلات دستگاه اسپرسوساز را تجربه می کنید، یا بخشی مانند فیوز حرارتی باید تعویض شود، یا فقط بدشانسی می آورید. در این صورت، ممکن است بخواهید و لازم باشد که خرید یک قهوه ساز معمولی یا تجاری جدید را شروع کنید.

اگر متوجه آب زیر دستگاه قهوه خود شدید، هنگام یافتن راه حل ساده شروع کنید. ابتدا مخزن قهوه ساز را با آب پر کنید و ببینید آیا نشتی از آنجا بیرون می آید یا خیر.

گرفتگی سیستم آب

هر طرفدار قهوه به شما خواهد گفت که تجمع آهک باعث توقف دم کردن دانه قهوه مورد علاقه شما می شود. رسوبات کلسیم و آهک جریان طبیعی آب را متوقف کرده و باعث نشتی می شود. می‌ توانید با جستجوی باقی‌ مانده‌ های سفید روی سینی چکه، در دم کننده قهوه یا در مخزن آب، مشکل را تشخیص دهید.

چرخه آهک زدایی را با محلول رسوب زدایی اجرا کنید تا گرفتگی ها پاک شود. کار را انجام دهید و سپس آن را با یک چرخه تمیز کردن فقط با آب گرم تمیز کنید.

تمیز کردن دستگاه قهوه ساز خود یک ماه در میان نه تنها توصیه می شود، بلکه برای جلوگیری از نوشیدن مواد شیمیایی مضر ضروری است. بسته به محل زندگی شما و کیفیت آبی که برای دم کردن قهوه خود استفاده می کنید، این مشکل می تواند سریعتر خود را نشان دهد.

همانطور که احتمالا می دانید، قهوه ساز شما برای دم کردن، آب داغ را از تفاله های قهوه انتخابی شما عبور می دهد و به داخل مخزن می ریزد. با گذشت زمان، این فرآیند می تواند به تشکیل رسوب کمک کند، که می تواند مانع عبور آب و نشت آن شود.

بنابراین، اگر برای مدتی از تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز خود غافل شده اید، احتمالاً این مشکل است. راه حل: خوشبختانه رسیدگی به این موضوع بسیار ساده است، تنها چیزی که نیاز دارید کمی آب و مقداری سرکه است.

گرفتگی سیستم آب

چگونه یک قهوه ساز را با سرکه رسوب زدایی کنیم؟

می توانید قهوه ساز خود را با شروع چرخه دم کردن با سرکه سفید تمیز کنید، اما در برخی از مدل ها توصیه نمی شود. سرکه می تواند منجر به تخریب و خوردگی درزگیر های لاستیکی شود که منجر به نشت اتصال دهنده لوله می شود.

برای خلاص شدن از شر رسوبات گیر کرده در قهوه ساز خود، باید هر دو ماده را در قسمت های مساوی ترکیب کنید و مخلوط را در مخزن آب خود بریزید. پس از انجام این کار، یک چرخه دم کردن منظم را اجرا کنید. این به عنوان رسوب زدایی شناخته می شود.

بسته به شدت انسداد خاص شما، می توانید فوراً یا در عرض 20 تا 30 دقیقه نتیجه را مشاهده کنید. سرکه تمام عناصر ناخواسته ای که به اجزای داخلی قهوه ساز شما چسبیده اند را از بین می برد.

اگر بعد از انجام این فرآیند قهوه شما تا حدودی طعم سرکه دارد، کافی است مقداری آب در مخزن بریزید و چند چرخه دیگر دم کشیدن را انجام دهید تا طعم آن از بین برود. محلول تمیزکننده ای که از قسمت های مساوی سرکه سفید مقطر و آب تشکیل شده باشد، برای رسوب زدایی قهوه ساز کافی خواهد بود.

چگونه یک قهوه ساز را با سرکه رسوب زدایی کنیم؟

خرابی پمپ دستگاه اسپرسوساز

پمپ شیر بخشی ضروری برای رساندن آب گرم به تفاله قهوه شما است. اگر متوجه پاشیدگی یا کاهش حجم قهوه شدید، باید دستگاه را رسوب زدایی کنید یا پمپ را تعویض کنید.

خرابی پمپ دستگاه اسپرسوساز

شیلنگ آب معیوب

اگر شلنگ آب شما ترک خورده یا گرفتگی داشته باشد، آب به مخزن برای دم کردن، نمی رسد. اگر متوجه شدید که مشکل شلنگ شماست، شیلنگ های جایگزین را از تعمیرگاه محلی یا سازنده دستگاه قهوه ساز خود خریداری کنید.

در صورت مشاهده نشتی از دستگاه اسپرسوساز خود استفاده نکنید و بلافاصله آن را از برق بکشید. اگر آب به سیستم برق نشت کند ممکن است دچار برق گرفتگی شوید.

شیلنگ آب معیوب

ترک روی دستگاه اسپرسوساز

علاوه بر تصادفات آشکار، موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث ترک خوردن قهوه جوش ها می شود. یکی از رایج ترین آنها تغییرات چشمگیر و ناگهانی دما است.

ترک های روی دستگاه شما تقریباً نامرئی هستند به نظر می رسد چیزی بسیار واضح است، اما گاهی اوقات مشاهده ترک های کوچک دستگاه بسیار سخت است. ما در مورد سوراخ هایی به اندازه یک چهارم سکه روی دستگاه شما صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد شکستگی های باریک مثل مو صحبت می کنیم.

باور کنید یا نه، حتی یک ترک بسیار نازک می تواند باعث نشتی شود، به خصوص اگر قهوه ساز خود را برای مدت طولانی بدون مراقبت رها کنید.

در حالی که درست است که شیشه سکوریت موجود در قوری قهوه شما آن را بسیار مقاوم می کند، دما های شدید یا افزایش فشار می تواند به مرور زمان آن را دچار ترک کند. بخار می تواند فشار زیادی را در دستگاه شما ایجاد کند، بنابراین مراقب جمع شدن آن باشید. می تواند فاجعه بار باشد.

راه حل: ساده ترین راه حل این است که یک قهوه جوش جدید تهیه کنید. با این حال، اگر خیلی به پول خود وابسته هستید یا به سادگی نمی خواهید آن پول را اکنون خرج کنید، همیشه گزینه های دیگری وجود دارد.

اپوکسی 5 دقیقه‌ای برای رفع این ترک‌ ها عالی عمل می‌ کند، زیرا در برابر دما و رطوبت مقاوم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی ترک هایی که شناسایی می کنید اعمال کنید و بگذارید استراحت کند.

ترک روی دستگاه اسپرسوساز

چگونه نشتی را تشخیص دهیم؟

هر قسمت را یکی یکی بررسی کنید و با ساده ترین تعمیر شروع کنید. به عنوان مثال، با بررسی ترک در مخزن دم قهوه و مخزن آب شروع کنید. سپس دستگاه را رسوب زدایی کنید و سپس ببینید آیا آسیب داخلی وجود دارد یا خیر.

اگر قهوه ساز یا اسپرسوساز شما شروع به توزیع قهوه کندتر از حد معمول کرده است، به احتمال زیاد، دستگاه اسپرسوساز شما به تمیز کردن عمیق نیاز دارد تا رسوبات قهوه آسیاب شده و آهک قدیمی را پاک کند. ابتدا قسمت بیرونی دستگاه را با آب و مایع ظرفشویی بشویید و داخل را با محلول جرم‌گیر عمیق تمیز کنید.

پس به طور کلی اگر دستگاه اسپرسوساز شما نشتی دارد و آب می دهد، ابتدا همه احتمالات و راه حل های گفته شده را بررسی کنید و مطمئن شوید که جنبه های احتیاط هم رعایت می کنید تا به خود و دستگاه آسیبی وارد نکنید.

 

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *