لوگو

علت آب نیامدن از اسپرسوساز

علت آب نیامدن از اسپرسوساز

علت آب نیامدن از اسپرسوساز

علت آب نیامدن از اسپرسوساز چیست؟ دستگاه اسپرسو ساز یک وسیله محبوب برای عاشقان اسپرسو و قهوه است. با این حال گاهی اوقات ممکن است دستگاه به علل مختلفی به درستی کار نکند.

اولین کاری که باید انجام دهید بررسی گرفتگی لوله های آب است. در غیر این صورت ممکن است علت آب نیامدن از اسپرسوساز به خاطر مشکل پمپ یا گیج فشار با شد که باید تعویض یا تعمیر شود.

علت آب نیامدن از اسپرسو ساز

علت آب نیامدن از اسپرسوساز چیست؟ خراجی گیج فشار

دستگاه های اسپرسوساز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند با این حال ممکن است این دستگاه دچار گرفتگی شود و مشکلاتی را در گیج فشار خود تجربه کند. برخی از اسپروسازها دارای یک گیج هستند که جریان آب را کنترل می کنند.

اگر گیج مسدود شده باشد ممکن است با مشکل آب نیامدن از اسپروساز مواجه شوید. گرفتگی می تواند ناشی از استفاده از قهوه نامناسب یا تفاله های قهوه گیر کرده در سبد پورتافیلتر در حین دم کردن باشد که منجر به جمع شدن تفاله در فیلتر و در نهایت گرفتگی می شود.

از علل دیگر نیامدن آب از اسپرسوساز می توان به مسدود شدن فیلتر آب و یا جرم گرفتگی ناشی از رسوب آب اشاره کرد.

وقتی تفاله های قهوه در سبد زیاد باشد باعث ایجاد انسداد می شود که بر توانایی دستگاه در پمپاژ آب تاثیر می گذارد. دو روش برای باز کردن انسداد گیج فشار وجود دارد.

آب جوش کتری یا سماور را در داخل اسپرسو ساز بریزید و اجازه دهید که 5 دقیقه بماند. سپس آن را خالی کنید تا تفاله های گیر کرده از جای خود خارج شوند و دستگاه شما تمیز شود.

با باز کردن قسمت بالای دستگاه اسپرسوساز خود می توانید هر چیزی که در داخل دستگاه گیر کرده است را بیرون بیاورید.

علت آب نیامدن از اسپرسوساز چیست؟ خراجی گیج فشار

 

مخزن آب مسدود شده یکی از علل آب نیامدن از اسپرسوساز

Espresso machine دارای مخزن آب است که به راحتی مسدود می شود. مخزن آب وظیفه نگهداری آب مورد نیاز برای تهیه اسپرسو را بر عهده دارد. مسدود شدن مخزن آب می تواند نشانه ای از گرفتگی خط آب ناشی از زباله، تجمع مواد معدنی یا تجمع رسوب آهک باشد.

برای حل این مشکل باید فیلتر و مخزن دستگاه اسپرسوساز خود را تمیز کنید. هنگامی که این انسداد ایجاد می شود مشکلاتی مانند زیر را تجربه خواهید کرد:

  • زمان دم کردن آهسته
  • اسپرسوساز آب را پمپاژ نمی کند
  • ایجاد سر و صدای اسپرسوساز
  • سرازیر شدن آب
  • وجود تفاله قهوه در فنجان

دستگاه اسپرسو ساز عالی است اما تمیز کردن مخزن آب زمانی که مسدود است و تخلیه نمی شود می تواند چالش برانگیز باشد. ابتدا باید مخزن آب را از دستگاه خارج کرده و کنار بگذارید. در مرحله بعد از یک مسواک یا برس کوچک برای پاک کردن هر گونه آلودگی که لوله را مسدود کرده استفاده کنید و فیلتر را تمیز کنید. در نهایت قبل از اینکه دوباره دستگاه را راه اندازی کنید از یک بویلر یا هر دستگاه مشابه برای مکش هر گونه زباله یا کثیفی استفاده کنید.

مخزن آب مسدود شده یکی از علل آب نیامدن از اسپرسوساز

خراب شدن قطعات الکتریکی اسپرسوساز

اسپرسوساز دستگاهی است که قهوه را با آسیاب خود خرد می کند و آب را گرم می کند و بعد قهوه را دم می کند. رایج ترین مشکلات این دستگاه مشکلات برق است. این مشکلات می تواند ناشی از سیم کشی معیوب، سوئیچ ها یا بردهای مدار آسیب دیده باشد. اجزای الکتریکی در دستگاه اسپرسوساز ممکن است به خاطر استفاده بیش از حد یا سبک نگهداری ضعیف دچار مشکل شوند.

علت آب نیامدن از اسپرسوساز چیست؟ خراب شدن ترموستات

ترموستات یک قطعه دیجیتال قابل برنامه ریزی است که دستگاه را روی دمای خاصی تنظیم می کند. سپس دستگاه را بر اساس این تنظیمات روشن و خاموش می کند. برای افرادی که می‌خواهند قهوه‌شان در دمای دقیق دم شود، ایده‌آل است.

چند علامت نشان می دهد که ترموستات  اسپرسوساز خراب شده است. یکی از بارزترین علائم، روشن نشدن اسپرسوساز است. اگر کابل برق وصل شده را چک کرده باشید، ممکن است خرابی ترموستات علت آب نیامدن از اسپرسوساز باشد. یکی دیگر از نشانه های خرابی ترموستات این است که دستگاه تنها بعد از چند دقیه دم کردن؛ خاموش می شود. اگر متوجه شدید که قهوه یا اسپرسوی شما به اندازه کافی داغ نیست باز هم نشان دهنده این است که ترموستات خراب شده است.

کابل معیوب با شل می تواند باعث خرابی ترموستات شود. سیمی که به ترموستات وصل شده است ممکن است شل شده باشد و یا قطع شده باشد. برای رفع این مشکل باید سیم را با همان طول و رنگ و مشخصات تعویض کنید.

علت آب نیامدن از اسپرسوساز چیست؟ خراب شدن ترموستات

 

خرابی فیوز حرارتی علت آب نیامدن آب از اسپرسوساز

فیوز حرارتی یک وسیله ایمنی است که برق دستگاه اسپرسو ساز را در شرایط گرم شدن بیش از حد یا بارگذاری بیش از حد قطع می کند. می توانید آن را در المنت گرمایشی دستگاه پیدا کنید. اگر فیوز حرارتی خراب شود، باعث خاموش شدن دستگاه و از کار افتادن آن می شود.

فیوز حرارتی از آتش سوزی در صورت قطع برق جلوگیری می کند. باید بدانید که فیوز حرارتی دستگاه شما کجاست تا در صورت لزوم آن را تعویض کنید. تعمیر فیوز حرارتی معیوب کار چندان سختی نیست. اولین قدم شناسایی فیوز معیوب است.

در برخی از دستگاه ها دو فیوز حرارتی وجود دارد که یکی در داخل مخزن آب و دیگری در سمت المنت گرمایشی است. اگر فیوز معیوب را پیدا کردید باید آن را با یک فیوز جدید که از مشخصات مشابهی برخوردار است تعویض کنید. اگر نمی توانید فیوز حرارتی را پیدا و یا تعویض کنید می توانید با واحد تعمیر اسپرسوساز کالا بازرگان تماس بگیرید.

خرابی فیوز حرارتی علت آب نیامدن آب از اسپرسوساز

سوئیچ استارت معیوب

علت آب نیامدن از اسپرسوساز این است که سوئیچ استارت خراب شده است. اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید ممکن است زمان تعویض سوئیچ استارت فرا رسیده باشد:

  • وقتی دکمه را فشار می دهید اسپرسوساز روشن نمی شود.
  • دکمه اصلا کار نمی کند.
  • با وجود اینکه دکمه را فشار نداده اید دستگاه شروع به دم کردن می کند.
  • دستگاه اصلا آب را پمپاژ نمی کند.

ابتدا اسپرسو ساز خود را با چرخاندن کلید برق روی تابلوی برق خود خاموش کنید. در مرحله بعد کابل ها را از دو سر سوئیچ معیوب جدا کنید. حداقل یک طرف پوشش پلاستیکی دستگاه خود را با یک پیچ گوشتی یا ابزار با لبه صاف به آرامی بالا بکشید و آن را کنار بگذارید.

در نهایت از یک انبر برای برداشتن و دور انداختن سوئیچ قدیمی خود استفاده کنید و بعد می توانید یک کلید یا سوئیچ جدید را وارد کنید و همه سیم ها را دوباره وصل کنید.

 

مسدود شدن فیلتر آب اسپرسوساز

فیلتر آب ناخالصی های موجود در آب را حذف می کند. این فیلترها به ندرت مسدود می شوند و معمولاً در داخل دستگاه اسپرسوساز یافت می شوند. می توانید دستگاه خود را رسوب زدایی کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر. و اگر کار نکرد، می‌توانید دستگاه خود را باز کنید تا ببینید آیا می‌توان فیلتر را خارج کرد و آن را تمیزتر کرد.

مسدود شدن فیلتر آب اسپرسوساز

پوشیده شدن فلومتر با آهک

فلومتر امکان اندازه گیری صحیح مقدار آب را فراهم می کند. این کار را با استفاده از یک توربین کوچک و یک سنسور مغناطیسی انجام می دهد. به این ترتیب دستگاه شما می تواند یک یا دو قهوه را در یک زمان پخش کند. اگر فلومتر با رسوب آهک پر شود، برای چرخش مناسب مشکل پیدا می کند و اطلاعات نادرست را به برد مدار کنترل (PCB) ارسال می کند. این امر باعث می شود که فلومتر آب بسیار کم یا بیش از حد پخش کند. برای حل این مشکل، توصیه می کنیم دستگاه را رسوب زدایی کرده و اگر مشکل همچنان باقی بود  فلومتر را تعویض کنید.

خراب شدن پمپ اسپرسو ساز

پمپ آب را با فشار بالا در داخل قهوه ساز اسپرسو شما به گردش در می آورد. اگر معیوب باشد یا با رسوب آهک پر شده باشد، آب نمی تواند به درستی جریان یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، صدایی خفه مانند را می شنوید، سپس آب به صورت قطرات کوچک شروع به بیرون آمدن می کند. یکی از مواردی که می توانید امتحان کنید این است که دستگاه اسپرسو ساز را رسوب زدایی کنید و اگر مشکل همچنان باقی بود پمپ را عوض کنید.

خراب شدن پمپ اسپرسو ساز

مسدود شدن سوپاپ اطمینان

شیر اطمینان از تحت فشار قرار گرفتن بیش از حد سیستم گردش آب در هنگام گرم شدن دستگاه شما جلوگیری می کند. ممکن است این دریچه با رسوب آهک مسدود شود. اگر چنین است، توصیه می کنیم دستگاه خود را رسوب زدایی کنید و اگر مشکل همچنان باقی بود سوپاپ اطمینان را عوض کنید.

در نهایت توصیه می کنیم که بعد از هر بار استفاده از دستگاه اسپرسو ساز خود برای تمیز کردن آن اقدام کند. جمع شدن جرم، تفاله های قهوه، عدم رسوب زدایی به سادگی می تواند عملکرد دستگاه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر علت آب نیامدن از اسپرسوساز خود را پیدا کردید اما همچنان قادر به حل این مشکل نشدید یا دانش کافی برای تعمیر اسپرسو ساز را ندارید می توانید با فروشگاه کالا بازرگان در تماس باشید. متخصصان آموزش دیده و با تجربه ما در سریعترین زمان ممکن مشکل اسپرسوساز شما را شناسایی می کنند و برای حل مشکل تلاش خود را می کنند.

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *