لوگو

علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

در این مطلب قصد داریم به بررسی علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز بپردازیم. استفاده از دستگاه اسپرسو ساز می تواند سرگرم کننده باشید اما عیب یابی و تعمیر اسپرسوساز به خصوص در خانه چندان جذاب نیست. اگر می خواهید طعم اسپرسوی جذاب خود را از دست ندهید باید بدانید که راه حل و علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز چیست.

فشار کم دستگاه اسپرسو ساز

چرا فشار برای اسپرسو ساز مهم است؟

ممکن است برای شما تعجب آور باشد که چگونه تغییر فشار می تواند بر طعم قهوه شما تاثیر بگذارد. فشار صحیح برای تضمین ثبات و کیفیت هر بار که پمپ می کنید ضروری است. برای فشار مناسب، حداقل به هشت بار فشار نیاز دارید.

اگر فشار زیادی دارید، اسپرسوی شما بیش از حد استخراج می شود و تلخ می شود. اگر فشار کافی نداشته باشید، اسپرسوی شما آبکی و کم غلظت خواهد بود.

  • هرچه فشار دم بالاتر باشد، سریعتر می توانید قهوه خود را دم کنید.
  • دانه های قهوه باید زمانی را در تماس با آب داغ بگذرانند تا طعم خوب قهوه را ارائه دهند.
  • فشار به دستگاه کمک می کند تفاله قهوه را به طور موثرتری فیلتر کند. از آنجایی که اسپرسو از آسیاب ریزتری استفاده می کند، برای ارائه بهترین نتایج به دستگاهی با فشار بالا نیاز دارید.

چرا فشار برای اسپرسوساز مهم است؟

فشار چگونه بر اسپرسو تأثیر می گذارد؟

فشار صحیح در دستگاه اسپرسو ساز هر بار که یک شات اسپرسو می‌کشید نتایج دائمی خوبی ایجاد می‌کند.

ما به این موضوع اشاره کردیم که چگونه فشار بسیار کم می‌تواند اسپرسوی شما را ضعیف کند زیرا غلظت آن کم است و فشار زیاد می‌تواند طعم اسپرسوی شما را تلخ و بیش از حد استخراج کند.

وقتی دانه‌های قهوه آسیاب می‌شوند و در پورتافیلتر قرار می‌گیرند ، بسیاری از اتفاقات بعد از آن می‌تواند مرموز به نظر برسد. با این حال، ضروری است به آنچه در حال وقوع است فکر کنیم تا در صورت لزوم، تنظیمات را انجام دهیم.

آب گرم به خودی خود حداقل فشرده سازی را انجام می دهد. چگالی و ویسکوزیته آن به طور مداوم در دماهای پایدار است.

برای گسترش آن، جریان مولکول‌های آبی که از یک روزنه عبور می‌کنند قابل پیش‌بینی است، اما اگر بتوانید فشار را در هر دو طرف یک روزنه اندازه‌گیری کنید، می‌توانید جریان را به دقت محاسبه کنید.

فشار برای عملکرد به دو چیز نیاز دارد: 1) عاملی برای تولید جریان آب (پمپ) و 2) عاملی برای متوقف کردن جریان آب.

قدرت پمپ برای حرکت آب و مقاومتی که در پایین دست ایجاد می کند، سطح فشار در سیستم را تعیین می کند.

دستگاه های اسپرسو ساز فشار را به چند روش کنترل می کنند. در مرحله اول، پمپ فشار آب را به مقدار تعیین شده تنظیم می کند. اطمینان حاصل کنید که فشار آب ورودی از این مقدار بالاتر نمی رود.

دوم اینکه هد گروپ مکانیزمی است که به کنترل فشار نیز کمک می کند. هد گروپ مقاومت کافی برای پمپ را ارائه می دهد تا بتواند 9 بار را تامین کند.

شما به فشار و دمای قابل توجهی نیاز دارید که در هیچ اسپرسوساز استانداردی نخواهید یافت. فشارهای بالاتر طعم بیشتری را در اسپرسوی شما ایجاد می کند.

می توانید اسپرسوی فوق العاده خوشمزه خود را بع 9 بار استخراج کنید. اگر از دستگاه اسپرسو ساز خانگی استفاده می کنید، به پمپ های 15 باری نیاز دارید زیرا معمولاً از پمپ های ارتعاشی استفاده می کنند که کافی نیستند.

فشار چگونه بر اسپرسو تأثیر می گذارد؟

علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز : از مقدار آب مناسبی استفاده نمی کنید

اگز از دستگاه اسپرسو ساز بدون مخزن استفاده می کنید باید مطمئن شوید که آب جریان دارد زیرا مستقیما از لوله آب شما استفاده می کند. از طرف دیگر هنگام استفاده از espresso maker مخزن دار باید مطمئن شوید که تا حد مناسبی از آب در مخزن استفاده می کنید.

گیج فشار شکسته است

گیج فشار می تواند در صورت فرسوده شدن یا شکستن مکانیک های داخل، از کار بیفتد. اگر گیج فشار شما خراب است، باید دستگاه اسپرسوساز خود را به تعمیرگاه مجاز ببرید.

گیج فشار شکسته است

دانه های قهوه و علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

مممکن است فیلتر شما پر از مقدار زیادی قهوه باشد یا ممکن است به خاطر استفاده از قهوه ای باشد که بسیار ریز آسیاب شده است. از این روز چگالی و تراکم آن اجازه عبور و جریان یافتن آب را نمی دهد.

ممکن است پمپ اسپرسوساز مسدود شده باشد

فرآیند رسوب زدایی باید ماهی یک بار انجام شود. هنگامی که می خواهید اسپرسو خود را از دستگاه خارج کنید، ممکن است فرآیند رسوب زدایی را امتحان کنید. تمام رسوباتی که ممکن است در آن گیر کرده باشد را پاک می کند.

واشرهای اسپرسو ساز خراب شده اند

دستگاه اسپرسو ساز شما چندین واشر دارد که به کارکرد اجزای داخلی کمک می کند. با گذشت زمان، این واشرها می توانند به دلیل عوامل مختلفی مانند تجمع رسوب آهک و قهوه که لاستیک را از بین می برند، فرسوده شوند.

هنگامی که یک واشر شکسته شود، رسیدن به فشار مناسب برای دستگاه بسیار دشوارتر است. همچنین ممکن است متوجه نشت از ته دستگاه خود شوید.

واشرهای اسپرسو ساز خراب شده اند

صفحه داخل هد گروپ را بررسی کنید

ممکن است قهوه شما روی این صفحه گیر کرده باشد، بنابراین می توانید به راحتی با باز کردن پیچ، آن را جدا کرده و به سرعت تمیز کنید.

 اسپرسو خیلی آهسته یا خیلی سریع بیرون می ریزد

اسپرسوی آبکی به این معنی است که مقدار بسیار کمی قهوه در آن وجود دارد. بنابراین، باید بررسی کنید که مقدار مناسبی قهوه را استفاده می کنید. قهوه ای که بیش از حد آسیاب شده باشد و کم باشد فضای کافی برای عبور سریع آب را می دهد.

همچنین، تازگی قهوه تعیین کننده سرعت آبی است که از داخل قهوه می گذرد. اگر مطمئن شوید که قهوه شما تازه از آسیاب شده است و در قسمت فیلتر ظاهری یکنواخت دارد، کمک خواهد کرد تا مشکل فشار کم دستگاه خود را حل کنید. همچنین، مطمئن شوید که آنها به شدت تحت فشار استاندارد قرار دارند.

از طرف دیگر، اگر اسپرسوی شما خیلی آهسته خارج شود، ممکن است طعم اسپروسو تلخ شود و ممکن است طعم و بوی سوختگی را در آن احساس کنید. این نشان می دهد که دستگاه شما ممکن است مشکل پمپ داشته باشد.

به طور کلی، به فشار کافی در پمپ برای تولید نیروی مورد نیاز برای فشار سریع آب از طریق قهوه نیاز دارد. ممکن است پمپ دستگاه شما ایراد داشته باشد، یا ممکن است جریان آب کمتری داشته باشد.

همچنین ممکن است نشانه ای از مقدار زیاد قهوه وارد شده در پورتافیلتر باشد. بنابراین، باید این موارد را بررسی کنید. در صورت خرابی هد گروپ هم باید برای تعمیر اسپروساز خود اقدام کنید.

 اسپرسو خیلی آهسته یا خیلی سریع بیرون می ریزد

مسدود شدن خط آب

بسیاری از علاقه مندان به اسپرسو ترجیح می دهند آب فیلتر شده را در دستگاه خود بریزند، زیرا آب فیلتر شده به اندازه آب لوله کشی حاوی جرم نیست. اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، باید در طول زمان به تجمع رسوب آهک و کلسیم بالقوه رسیدگی کنید.

این مواد در داخل لوله آب جمع می شوند و به طور بالقوه می توانند جریان آب را مسدود کنند و بر سطح فشار تأثیر بگذارند. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که یک بار در ماه (بسته به دفعات استفاده از دستگاه) اسپرسوساز ساز خود را با محلول رسوب زدایی، تمیز کنید.

چه چیزی طعم اسپرسوی شما را ترش می کند؟

تغییر در طعم قهوه شما ممکن است به طور طبیعی به دلیل اسید تانیک موجود در دانه های قهوه رخ دهد. این مزه ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که قهوه خود را «گاز زدایی» کنید. برای دستیابی به طعم ترش، باید اجازه دهید قهوه تان چند روز بماند که در نهایت به شما کمک می کند تا طعم تلخ آن را به دست آورید.

به غیر از آن، ممکن است این مشکل به خاطر دمای استفاده شده در حین دم کردن باشد زیرا محدوده دمای بهینه بالاتر از 201.2 درجه فارنهایت است.

با استفاده از آب خنک تر نیز می توانید این طعم را به دست آورید. همچنین نحوه استخراج قهوه اهمیت زیادی دارد و حتی می تواند طعم ترش اسید تانیک را به شما تحویل دهد.

چه چیزی طعم اسپرسوی شما را ترش می کند؟

 وقتی پمپ را روشن می کنید صدای زیادی از اسپرسوساز شنیده می شود

پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که برای عملکرد دقیق نیاز به جریان آب دارند. اگر پمپ شما صدای بلندی دارد، باید مخزن آن را بررسی کنید زیرا ممکن است تا حد مناسبی پر نشده باشد و یا از منبع به طور مستقیم تا مقدار مناسبی وارد آن نشده باشد. همچنین ممکن است به دلیل قهوه های درشت شما باشد که باعث می شود آب به راحتی از بین آنها عبور کند.

دستگاه‌های اسپرسو ساز از بخش‌های زیادی تشکیل شده‌اند که به تولید نوشیدنی اسپرسو کمک می‌کنند. بنابراین، برای همه کاربران مهم است که دستگاه اسپرسوساز خود را به موقع تمیز کنند و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

تعمیر اسپرسوساز

در نهایت اگر موفق به پیدا کردن علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز خود نشدید می توانید برای بررسی بیشتر دستگاه خود را به سرویس کاران با تجربه کالا بازرگان بسپارید.

مهم نیست که مشکل دستگاه شما از چه چیزی باشد ما به سادگی تعمیرات اسپرسوساز شما را انجام خواهید داد. تمام تکنسیسن های فروشگاه کالابازرگان آموزش دیده و با تجربه هستند پس جای هیچ نگرانی است.

تعمیر اسپرسو ساز

خرید اسپرسوساز از فروشگاه کالابازرگان

اگر متوجه شدید که خرابی اسپرسو ساز جدی است و دستگاه قبلی شما به یک جایگزین نیاز دارد می توانید از لیست محصولات فروشگاه کالا بازرگان دیدن کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. تمام محصولات فروشگاه ما دارای گارانتی است و با بهترین قیمت عرضه خواهد.

 

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *