لوگو

نحوه تعویض نازل بخار اسپرسوساز

نحوه تعویض نازل بخار اسپرسوساز

نحوه تعویض نازل بخار اسپرسوساز

 

بسیاری از دستگاه‌ های اسپرسوساز اتوماتیک شامل یک نازل بخار می‌ شوند که بخار را به شیر وارد می‌ کند و بافتی گرم و کف‌آلود برای یک لاته یا نوشیدنی دست‌ساز مشابه ایجاد می‌ کند. نحوه تعویض نازل بخار اسپرسوساز به طور کامل در مطلب توضیح داده شده است .

نازل های بخار به عنوان یک دسته متصل می شوند و شیر را در یک پارچ فلزی کف می کنند تا نوشیدنی مورد علاقه شما را بر پایه اسپرسو ایجاد شود. نازل بخار یک ابزار عالی است که به اکثر اسپرسوساز ها متصل می شود.

اگر به دنبال دستگاه اسپرسوساز هستید، یکی را انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد تا بتوانید بهترین نوشیدنی های کف دار و به همراه شیر بخار داده شده را مانند کافی شاپ های محلی خود بسازید.

ایجاد فوم خوشمزه با نازل بخار آسان است. این یک اتصال ساده در اکثر اسپرسوساز های مدرن، دستگاه های اتوماتیک است، جایی که نازل بخار به راحتی برای بخار دادن شیر شما حرکت می کند، که کفی با بافت حباب دار ایجاد می کند و در نتیجه یک کف غلیظ و غنی ایجاد می کند.

برای استفاده موثر از نازل بخار، به یک پارچ فلزی نیاز دارید که اغلب به عنوان لوازم جانبی در دستگاه اسپرسوساز دلونگی شما قرار می گیرد. اکثر فروشگاه های آشپزخانه و لوازم خانگی این پارچ های کوچک کف شیر را ارائه می دهند، یا ممکن است آنها را در کافی شاپ های تخصصی، چه در فروشگاه یا آنلاین، پیدا کنید.

نحوه استفاده از تعمیر دستگاه اسپرسوساز را یاد بگیرید. اگر بدانید که نحوه کار دستگاه چگونه است و به دقت بروشور آن را مطالعه کنید، کمتر باعث به وجود آمدن خرابی های ناشی از استفاده نادرست و باطل شدن گارانتی می شوید.

تعویض نازل بخار اسپرسوساز

انواع مختلف نازل بخار اسپرسوساز

دو نوع اصلی نازل بخار وجود دارد، نازل بخار استاندارد تجاری با سوراخ های کوچک و نازل ساده که برای مبتدیان ایده آل است. می توانید اول با قطعات و دستگاه های ساده شروع کنید و بعد از گذشت مدتی که حرفه ای شدید، دستگاه اسپرسوساز خود را به یک مدل جدیدتر و به روز تر که نازل بخار حرفه ای تری هم دارد، ارتقا دهید.

اگر در استفاده از دستگاه اسپرسوساز و ایجاد لاته آرت تازه کار هستید، این نوع نازل بخار بهترین گزینه است. این یک نازل کاملاً بسته است، با چندین سوراخ کوچک در نازل، در پایین آن.

از این سوراخ‌ ها، بخار داغ و پرفشار درست از زیر سطح شیر در پارچ خارج می‌ شود. حرکت ایجاد شده با این نازل بخار، شیر را به سرعت می چرخاند تا هوا را مجبور به ایجاد حباب کند، که نوشیدنی صاف و کف آلود با طعمی مطبوع و خامه ای ایجاد می کند.

Panarello Steam Wand یا نازل های بخار پانارلو در قهوه ساز های کوچکتر و اسپرسوساز ها محبوب هستند. آنها کف کننده های اتوماتیک هستند که با یک دکمه کار می کنند و به سرعت هوا را به شیر تزریق می کنند تا فرآیند کف کردن را برای باریستا های مبتدی آسان کند.

این نوع نازل های بخار را می‌ بینید که به اسپرسوساز های ارزان‌تر و خودکار متصل هستند. این نازل، شیر غلیظ و کف آلود ایجاد می کند که برای کاپوچینو عالی است.

استفاده از آنها ساده است تا هر بار بتوانید انتظار نتایج عالی را داشته باشید. این نازل ‌ها از لوله‌ های فلزی یا پلاستیکی با سوراخ‌ های هوای ریز در پایین نازل ساخته شده‌اند. سوراخ‌ های ورودی هوا به سمت بالا تر از نازل، از ته و داخل شیر برای ایجاد کف خامه‌ای وارد می‌ شوند.

انواع مختلف نازل بخار اسپرسوساز

بهترین گزینه های شیر برای نازل بخار

شیر نارگیل طعمی مطبوع و ملایم را به ارمغان می آورد و بهترین گزینه شیر برای نازل بخار شما است.

در حالت ایده آل، بهترین گزینه برای تهیه کاپوچینو و لاته، شیر کامل است. حاوی تعادل کاملی از قند، چربی، آب و پروتئین برای ایجاد یک کف عالی است. ما متوجه شدیم که این نوع شیر برای بیشتر نوشیدنی‌ های اسپرسو به خوبی عمل می‌ کند، اگرچه با چند جایگزین غیر لبنی نیز نتایج عالی خواهید گرفت.

بسیاری از کافه ها انواع جایگزین های لبنی از جمله بادام هندی، فندق، مخلوط بادام و بادام هندی و شیر برنج را ارائه می دهند. شیر نارگیل طعم مطبوع و ملایمی دارد که قوام مشابهی با شیر لبنیات دارد.

شیر سویا و بادام نیز گزینه های محبوبی برای مصرف کنندگان اسپرسو وگان هستند که می خواهند طعم ها و بافت های مختلف را تجربه کنند.

بهترین گزینه های شیر برای نازل بخار

نحوه تمیز کردن نازل بخار اسپرسوساز

شیر با بافت کامل قهوه عالی را به بهترین درجه می رساند، اما این اتفاق نمی افتد مگر اینکه دستگاه شما تمیز باشد. نحوه تمیز کردن نازل بخار در و رفع گرفتگی های گاه به گاه را بیاموزید تا همیشه با لمس یک دکمه از شیر بخارپز شده زیبا لذت ببرید.

پس از هر بار استفاده از نازل بخار، آن را با یک حوله تمیز و مرطوب کاملاً پاک کنید. سپس، نازل را به حالت عمودی روی سینی چکه برگردانید. سپس، در صفحه لمسی، روی «milk» ضربه بزنید تا نازل را با آب داغ و بخار گرفته پاک کنید. شما باید این تمیز کردن دو مرحله ای را بعد از هر بار استفاده از نازل بخار کامل کنید.

اگر برخی از سوراخ‌ های نازل مسدود شود، توانایی آن در ایجاد بافت شیر ​​مختل می‌ شود. برای رفع انسداد نازل بخار، نوک نازل تمیز شده را باز کنید. قبل از استفاده از ابزار تمیز کردن نوک بخار برای تمیز کردن سوراخ‌ های ریز انتهای نازل، نوک آن را به مدت پنج دقیقه در آب گرم و تمیز خیس کنید.

در نهایت، نوک تمیز شده روی نازل بخار را جایگزین کنید و بار دیگر آماده ایجاد شیر کاملاً خوش بافت هستید.

نحوه تمیز کردن نازل بخار اسپرسوساز

نحوه تعویض نازل بخار اسپرسوساز

اگر نازل بخار اسپرسوساز شما حتی وقتی بسته است شروع به نشت از نازل بخار کند، یا اگر نمی توانید بخاری از نازل بخار خارج کنید، ممکن است لازم باشد واشر داخل نازل بخار را تعویض کنید.

اگر دستگاه پس از کار مجدد پر نشود و خاموش شود، واشر نازل بخار ممکن است از کار بیفتد. دمای بالا و فضای هوا در داخل می تواند باعث خلاء شود و واشر را از جای خود بمکد. از آنجایی که این خطای کاربر با پر نکردن مجدد نازل بخار تلقی می شود، مشمول گارانتی نمی شود.

در زیر دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه برداشتن نازل بخار و تعویض واشر را مشاهده خواهید کرد.

با بیرون آوردن 4 پیچ آلنی که در بالای دستگاه می بینید، پانل بالایی را از دستگاه جدا کنید. در داخل، قطعه داخلی نازل بخار را می بینید که توسط یک حفاظ نگه داشته شده و توسط یک مهره به لوله مسی متصل می شود.

ابتدا مهره را بردارید و سپس بقیه بخش ها و شیر آزاد می شود. پس از برداشتن مهره و قطعه، نازل بخار به صورت یک تکه از قسمت جلویی دستگاه خارج می شود. قطعه عقب سوپاپ را بردارید، این جایی است که ممکن است یک ابزار گیره مانند به کارتان بیاید.

پس از جدا شدن قطعات، ممکن است متوجه شوید که واشر به طور کامل در داخل اتصالات برنجی قرار نگرفته است. به طور کلی، توصیه می کنیم کل قطعه برنجی را تعویض کنید، زیرا ورود واشر ها به قطعه بسیار دشوار است.

شما می توانید از مقدار کمی روان کننده برای مواد غذایی، روی واشر مشکی استفاده کنید تا از چسبیدن داخل شیر به آن جلوگیری کنید.

نازل بخار اسپرسوساز

عیب یابی نازل بخار اسپرسوساز

چگونه می توان عدم بخار را در نازل بخار Espresso machine عیب یابی کرد؟

آیا دستگاه شما زمان گرم شدن در سرمای زیاد داشته است؟ برخی از دستگاه های اسپرسوساز تجاری ممکن است تا 20 دقیقه طول بکشد تا بخار تولید کنند. آیا می توانید گرمایی که از نازل بخار می آید را احساس کنید؟

اگر پاسخ منفی است، بحث دیگ بخار است. در غیر این صورت، بالای نازل را که از بالای دریچه بیرون آمده است را با یک پیچ گوشتی به دقت فشار دهید. آیا بخار شلیک می کند؟ این نشان می دهد که بخار سنج شما کار می کند.

ترموستات قابل تنظیم روی مخزن بخار را بررسی کنید. فشار دادن سریع دکمه ریست تایید می کند که آیا خاموش شده است یا خیر. رایج ترین نقطه خرابی فشار این قطعه است.

این یک بخش ضروری است که حداقل هر چند سال یکبار باید تعویض شود. اگر اخیراً دستگاه فشار سنج خود را تعویض نکرده اید، ممکن است بهترین مکان برای شروع باشد. المنت حرارتی را بررسی کنید. از مولتی متر خود استفاده کنید تا مطمئن شوید برق به المنت می رود و پیوستگی به زمین وجود ندارد.

آیا مطمئن هستید که بخار سنج به درستی کار می کند؟ اگر گیج به درستی کار نمی کند. شما باید آن را جایگزین کنید.

آیا گیج شما فشار را نشان می دهد؟ اگر پاسخ مثبت است، وقت آن است که نازل بخار را بررسی کنید. تجمع شیر می تواند سوراخ های کوچکی را که نوک نازل بخار برای آزاد کردن بخار استفاده می کند، مسدود کند. می توانید نوک را بردارید و نازل را روشن کنید. اگر بخار آزاد شد، زمان تمیز کردن یا تعویض نوک نازل بخار فرا رسیده است.

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *