لوگو

هد گروپ اسپرسوساز 

هد گروپ اسپرسوساز

هد گروپ اسپرسوساز 

 

دستگاه های اسپرسوساز برای تولید اسپرسو به یک هد گروپ یا پورتافیلتر متکی هستند. اسپرسو یک اصطلاح ایتالیایی برای “قهوه فشرده شده” است و به قهوه ای اطلاق می شود که با فشار دادن آب تحت فشار از طریق دانه های ریز آسیاب شده دم می شود. هد گروپ اسپرسوساز قطعه ای است که پورتافیلتر را به دیگ اسپرسوساز متصل می کند.

Head group جزئی از اسپرسوساز است که وقتی توسط باریستا فعال می شود، آب داغ را از طریق پورتافیلتر دستگاه اسپرسوساز به یک لیوان شات آزاد می کند.

هد گروپ به عنوان سر دم، نقطه تماس قهوه و آب نیز شناخته می شود. یک گروپ معمولی یک یا چند سبد دارد که قهوه آسیاب شده داخل آن می رود. هر سبد به طور معمول 350 گرم قهوه آسیاب شده را در خود جای می دهد که امکان دم کردن شش فنجان قهوه را بدون پر کردن مجدد آسیاب فراهم می کند.

هد گروپ قسمتی از دستگاه اسپرسوساز است که تفاله قهوه در آن قرار می گیرد. این می تواند یک اسپرسوساز تک یا دو دهانه باشد و آب با فشار وارد قهوه می شود تا چیزی که ما به عنوان اسپرسو می شناسیم ایجاد شود.

هد گروپ اسپرسو ساز

هد گروپ چیست؟

هد گروپ بخشی از دستگاه است که آب گرم تحت فشار را پخش می کند. می دانید، جایی که در آن پورتافیلتر خود را قفل می کنید تا بتوانید شات های اسپرسوی زیبایی داشته باشید.

هد گروپ جایی است که آب به قهوه شما می رسد و آن را به اسپرسو تبدیل می کند. اینجا جایی است که جادو اتفاق می افتد. هد گروپ پایداری حرارتی را برای دمای آب دم شما تضمین می کند.

اگر دمای آب شما خیلی پایین باشد، ممکن است اسپرسوی شما ترش شود و اگر خیلی زیاد شود، ممکن است طعم سوخته یا تلخی پیدا کند. همچنین تضمین می کند که فشار بالا به طور ایمن به قهوه شما در بخش هد گروپ هدایت می شود. هد گروپ تمام الزامات را تیک می زند تا مطمئن شود که می توانید اسپرسو را به درستی، ایمن و خوشمزه داشته باشید.

هد گروپ چیست؟

چرا به هد گروپ نیاز دارید؟

همانطور که می توانید تصور کنید، برای تهیه اسپرسو با کیفیت حیاتی است زیرا امکان دم کردن و استخراج مناسب دانه های قهوه را فراهم می کند.

هد گروپ آب و تفاله قهوه را جدا می کند و همچنین فشار و دما را تنظیم می کند. هد گروپ ها باید اغلب تمیز شوند زیرا می توانند حاوی باکتری هایی باشند که نوشیدنی اسپرسوی شما را آلوده می کنند.

چرا به هد گروپ نیاز دارید؟

هد گروپ برای چه مواردی استفاده می شود؟

هدف اصلی هد گروپ اندازه گیری زمان لازم برای استخراج فشار کافی در داخل پورتافیلتر است تا شات های اسپرسو آزادانه اجرا شوند.

این یک ساختار فلزی است که شبیه لوله ای است که به بالای دستگاه اسپرسوساز شما متصل می شود و خروجی آب یا بخار را فراهم می کند. هد گروپ  به دیگ وصل می شود و با روشن شدن، آب را تبخیر می کند تا بخار تولید کند.

سپس دیگ بخار این بخار داغ را از طریق سوراخ‌ های کوچکی به هد گروپ منتقل می‌ کند که اجازه می‌ دهد آب به داخل آسیاب‌ های قهوه چکه کند. این اولین شات اسپرسو را ایجاد می کند.

هد گروپ برای چه مواردی استفاده می شود؟

هد گروپ چگونه کار می کند؟

هد گروپ در دستگاه قهوه ساز جزئی است که آب را می جوشاند و طعم را از تفاله ها استخراج می کند.

هد گروپ مستقیماً با قهوه در تماس نیست، بلکه گرم می شود و با آب در تعامل است که سپس از آن عبور می کند و با قهوه آسیاب شده مخلوط می شود. اگر یک آسیاب باکیفیت همراه آن داشته باشید، هد گروپ و صفحه همسان آن، می‌توانند بخش مهمی از فرآیند دم کردن قهوه شما باشند.

هد گروپ یک سد محکم بین آب داغ و دانه های آسیاب شده قهوه ایجاد می کند تا میزان هوای داخل قهوه را در حین دم کردن را به حداقل برساند.

این فرآیند تضمین می کند که طعم و مزه دانه های آسیاب شده قهوه از بین نمی رود. بنابراین، هنگام استفاده از یک فنجان یا دو هد گروپ اسپرسو، حجم قهوه دم شده کمتر از استفاده از هد گروپ اسپرسو سه گانه خواهد بود.

 

به چند هد گروپ نیاز داریم؟

هنگام تصمیم گیری در مورد تعداد هد گروپ مورد نیاز خود، باید در نظر داشته باشید که چقدر از انتظار دارید نوشیدنی قهوه مصرف شود.

هرچه تعداد بیشتری سفارش داده شود، تعداد هد گروپ های مورد نیاز بیشتر می شود. هد گروپ ها در پیکربندی های 8 سوراخ (تک)، 12 سوراخ (دو) و 20 سوراخ (سه گانه) ارائه می شوند.

به چند هد گروپ نیاز داریم؟

مزیت هد گروپ اسپرسوساز چیست؟

هد گروپ ها بخش مهمی از فرآیند اسپرسو هستند زیرا دما را در حین استخراج با تامین فشار آب ثابت کنترل می کنند. در بیشتر موارد، این منجر به طعم بهتر اسپرسو در زمان کمتری می شود.

در اینجا چند مزیت آورده شده است :

شما نیازی به نظارت یا تنظیم مداوم دمای دم کردن خود ندارید.

خدمات سریعی را برای قهوه خور ها ارائه می دهد

تمیز کردن سریع را برای شما فراهم می کند.

این به صاحبان کافه‌ ها اجازه می‌ دهد تا چندین نوشیدنی را به طور همزمان و بدون پر کردن مداوم نازل ‌های خود تهیه کنند

خطر سوختگی را با استفاده از گرمکن قهوه در زیر دهانه از بین می برد

شما به راحتی می توانید دانه های قهوه سیاه را به سبز تغییر دهید و بالعکس

 

انواع مختلف هد گروپ ها چیست؟

هد گروپ ها بسته به نوع قهوه خوری شما می توانند یک سبد پرتافیلتر تک، یک سبد دوتایی یا یک سبد سه گانه باشند. اگر می خواهید از یک سبد برای قهوه فیلتر استفاده کنید، باید یک بریدگی در پایه سبد وجود داشته باشد که روی هد گروپ چهار سوراخه شما قرار بگیرد.

 

چگونه هد گروپ خود را تمیز کنیم؟

اگر می خواهید هد گروپ و صفحه خود را در شرایط خوبی نگه دارید، مطمئن شوید که آنها را پس از هر بار استفاده کاملاً بشویید.

از پاک کننده های ساینده مانند مایع ظرفشویی استفاده نکنید زیرا ممکن است به سیستم شیر شما آسیب برساند. در عوض، برای از بین بردن لکه ها، کمی خمیر جوش شیرین را روی لکه بمالید، بگذارید خشک شود، سپس پودر شل شده را با یک پارچه (یا کاغذ لکه) پاک کنید. اگر لازم است، برای تمیز کردن هد گروپ و/یا صفحه خود از متخصص کمک بگیرید زیرا تمیز کردن نامناسب می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

چگونه هد گروپ خود را تمیز کنیم؟

خرابی و تعمیر اسپرسوساز 

لطفاً توجه داشته باشید که اگر واشر هد گروپ اخیراً تغییر نکرده باشد، ممکن است سخت و شکننده باشد و احتمالاً به صورت تکه تکه بیرون می‌ آید و ممکن است نیاز به برش یا جدا کردن داشته باشد.

صفحه گروپ را با یک پیچ بردارید. برای ماشین های بدون پیچ، صفحه توسط واشر گروپ نگه داشته می شود. هنگامی که واشر را بردارید، صفحه نمایش نیز حذف خواهد شد.

واشر در داخل یک شیار در هد گروپ قرار می گیرد. ممکن است دیدن واشر دشوار باشد، زیرا گرما لاستیک را ذوب می کند. با استفاده از خراش دادن یا “ست انتخاب حلقه اورینگ” آن را در ساعت 3 یا 9 داخل واشر قرار دهید. دستگیره را به سمت خود بکشید و دسته را بالا بیاورید تا واشر را از شیار پایین بیاورید.

هنگامی که تمام واشر را جدا کردید، شیار را کاملا تمیز کنید تا از زباله های واشر قدیمی و باقی مانده قهوه پاک شود. اگر کاملا تمیز نباشد، واشر جدید به درستی آب بندی نمی شود. همچنین، از این فرصت برای تمیز کردن دیفیوزر گروه استفاده کنید، اگر اسپرسوساز شما یکی دارد با محلول پاك كننده دستگاه اسپرسوساز و آب و يك برس بايد راحت تمیز شود.

هنگامی که شیار کاملا تمیز شد، ممکن است واشر جدید نصب شود. روغن مورد نیاز نیست و نباید ضروری باشد. اکثر واشر های گروپ دارای یک طرف صاف و یک طرف اریب هستند.

سمت اریب شده بالا می رود و وارد گروپ می شود. در ماشین‌ هایی که از واشر برای نگه‌داشتن صفحه استفاده می‌ کنند، مطمئن شوید که صفحه را همزمان تعویض می‌ کنید. با استفاده از یک پیچ گوشتی کوتاه، واشر را به صورت دایره ای در شکاف آن فشار دهید. ممکن است برداشتن سبد و فشار دادن پورتافیلتر به واشر مفید باشد.

خرابی و تعمیر هد گروپ اسپرسوساز

جمع بندی

هد گروپ جزء لاینفک اکثر دستگاه های قهوه ساز است. این قسمت از اسپرسوساز وظیفه تبدیل آب به بخار برای گرم کردن قهوه را بر عهده دارد و دارای ویژگی هایی است که به تنظیم بخش هایی از آب در اندازه استاندارد کمک می کند.

هد گروپ معمولاً در بالای اسپرسوساز قرار دارد و از یک پورتافیلتر تشکیل شده است که یک سبد فیلتر قابل جابجایی و یک اهرم را در خود جای می دهد. برای استفاده از این تکه تجهیزات، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پورتافیلتر را روی لیوان شیشه ای قرار دهید و آن را روی اهرم فشار دهید. با انجام این کار، می توانید آب داغ را از داخل محفظه بیرون بکشید و به محفظه پایینی هد گروپ برسانید.

 

0/5 (0 نظر)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *